Субота, 04.05.2024, 18:50
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2012 » Квітень » 3 » АНАЛІЗ регуляторного впливу
11:46
АНАЛІЗ регуляторного впливу

АНАЛІЗ

регуляторного впливу рішення сесії Ірдинської селищної ради від 30.11.201111-1/УІ« Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються споживачам селища Ірдинь».

 

 

Визначення проблеми та її аналіз

 

            Комунальне підприємство «Ірдинське» надає послуги централізованого водопостачання та водовідведення населенню, установам, організаціям та підприємствам  смт. Ірдинь.

            Відповідно до ст.7, 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги” №1875-IV від 24.06.2004, ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні” №280/97-ВР від 21.05.1997 тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення регулюються виконавчим комітетом або сесією Ірдинської селищної ради.

            Діючі в теперішній час тарифи на послуги водопостачання та водовідведення, які були прийняті у 2007 році рішенням сесії Ірдинської селищної ради від 12.01.2007 №8-3/У, не покривають витрат на виробництво зазначених послуг через високі темпи інфляції та підвищення цін на електроенергію, паливно-мастильні матеріали, ріст мінімальної заробітної плати.           Розробленню проекту рішення «Про встановлення тарифів на послуги з  централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються  споживачам селища Ірдинь» у частині перегляду тарифів для усіх споживачів сприяли наступні зміни:

-         \тарифи на електроенергію зростають щомісяця – тариф за 1 кВт/год 1 класу у грудні 2006 року складав  0,3868 грн. з ПДВ, в грудні 2011 року 1,17 грн. з ПДВ, що на 302,5 % більше;

-         згідно з діючим законодавством зростає мінімальна заробітна плата – на момент встановлення діючих тарифів рівень мінімальної заробітної плати складав 375 грн., з 01.12.2011 – 1004 грн.,., що на 251 % більше;

-         систематично зростають ціни на інші допоміжні матеріали та послуги сторонніх організацій .

-         КП «Ірдинське» продовжуватиме розробляти та впроваджувати заходи з енергозбереження, зменшення втрат води, економії матеріальних ресурсів, підвищувати продуктивність праці, але виконання зазначених заходів  не може в повній мірі перекрити підвищення цін на експлуатаційні витрати.

При діючих тарифах відшкодування фактичних витрат складе на послуги водопостачання – 19,2%, на послуги водовідведення – 43,3%, внаслідок чого підприємство не зможе розраховуватися з постачальниками енергоресурсів в повному обсязі, що призведе до скорочення обсягів подачі води споживачам. 

 

Згідно зі ст.31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги” №1875-IV від 24.06.2004  та ст.32 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання” від 10.01.2002 №2918-III, тарифи на надання послуг   постачання питної води  розраховуються  на  підставі галузевих нормативів витрат і повинні повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати надійну роботу об'єктів централізованого питного водопостачання і водовідведення, тому виконано розрахунок економічно - обґрунтованої собівартості послуг з 12.01.2007 та розраховані нові тарифи на послуги водопостачання та водовідведення для всіх споживачів (див.додаток).

            Витрати на надання послуг питного централізованого водопостачання складають 7,48 грн. без ПДВ, на надання послуг централізованого  водовідведення складають 2,52 грн. без ПДВ. Даним регуляторним актом пропонується встановити тарифи для населення нижче економічно обгрунтованої собівартості, бюджетним та іншим установам, підприємствам, організаціям планується встановити тарифи з  рентабельністю 25%,

            Визначення цілей прийняття регуляторного акту

            Цілі прийняття регуляторного акту «Про встановлення тарифів на послуги  з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються всім споживачам  смт. Ірдинь :

-         належне забезпечення споживачів послугами з централізованого  водопостачання та водовідведення;

-         покращення якості надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення,

-         забезпечення своєчасних розрахунків за спожиті енергоносії,

-         стабілізація фінансового стану підприємства за рахунок збалансування доходів  і    видатків.

            Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

            Для досягнення цілей регуляторним актом розглянуті альтернативні заходи:

-         зниження тарифів на електроенергію, цін на паливно-мастильні матеріали, основні технологічні матеріали, металопродукцію, запчастини, не підвищення мінімальної заробітної плати – даний захід можливий тільки за умови прийняття державними структурами відповідних рішень;

-          тарифи на послуги  з  централізованого водопостачання та водовідведення залишити на рівні діючих – у цьому випадку це призведе до неминучого банкрутства КП «Ірдинське», погіршення технічного стану об`єктів водопостачання та водовідведення, відтоку та втрати кваліфікованих кадрів;

-          тарифи на послуги з  централізованого водопостачання та водовідведення залишити на діючому рівні, а на відшкодуванні втрат доходів в зв`язку з різницею між встановленим та повним тарифом (фактична собівартість з урахуванням рентабельності) передбачити дотацію в місцевому бюджеті – такий шлях в умовах ринкової економіки являється економічно недоцільним та ще створить додаткові навантаження на витратну частину місцевого бюджету;

            В зв`язку з вищенаведеним альтернативні методи неможливі, тому вирішення проблеми можливе саме в спосіб, передбачений регуляторним актом, тобто встановлення тарифів на запропонованому рівні з урахуванням цільового фінансування КП «Ірдинське» на реалізацію технічних  заходів щодо зниження енергоємкості виробництва, витрат води, та відповідного зниження собівартості послуг.

            Механізм, який пропонується застосовувати для розв`язання проблеми, заходи

            З метою врахування інтересів як споживачів, так і КП «Ірдинське» ”, недопущення соціальної напруги в селищі, забезпечення сталого водопостачання, з одного боку, та поліпшення фінансового стану підприємства, з другого боку, рішенням сесії Ірдинської селищної ради здійснюється державне регулювання шляхом встановлення тарифів за 1 м3 з ПДВ:

-         водопостачання для населення на рівні 7,48 грн. при собівартості 7,85 грн. (проти діючого тарифу 1,64 грн. - зростання в 4,6 );

-         водопостачання для бюджетних установ та інших підприємств, установ, організацій – на рівні 9,37 грн. при собівартості 9,35 грн. (проти діючого тарифу 2,00 грн. - зростання в 4,7);

-         водовідведення для населення - на рівні 2,52 грн. при собівартості 4,11 грн. (проти діючого тарифу 1,51 грн. - зростання в 1,7);

-         водовідведення для бюджетних установ та інших підприємств, установ, організацій - на рівні 4,68 грн. при собівартості 1,83 грн. (проти діючого тарифу 1,82 грн. - зростання в 1,7);

            Обґрунтування можливості досягнення зазначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

            У разі прийняття регуляторного акта  буде вирішено питання з приведення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення до економічно обґрунтованого рівня. Запропоновані тарифи нададуть змогу поліпшити фінансовий стан підприємства, своєчасно розраховуватися за спожиті енергоносії, сплачувати податки до бюджетів всіх рівнів та заробітну плату працівникам, зайнятим на виробництві та наданні послуг з  централізованого водопостачання та водовідведення споживачам  смт. Ірдинь .

            Очікувані результати прийняття регуляторного акта

            Реалізація рішення по підвищенню тарифів на послуги з  централізованого  водопостачання та водовідведення повинно забезпечити своєчасні розрахунки на енергоносії, виплати заробітної плати, здійснення реалізації технічних  заходів щодо зниження енергоємкості виробництва, витрат води. А також забезпечить стабільне та якісне водопостачання та водовідведення всіх споживачів. Використання прибутку, очікуваного після перегляду тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, дасть можливість покращити стан об`єктів водопостачання та водовідведення.

            Строк дії регуляторного акта

            Строк дії запропонованого регуляторного акту не обмежено, чинним законодавством не передбачено термін дії законодавчих актів, відповідно до яких вводиться регулювання тарифів на зазначені послуги. У разі необхідності, згідно з даними звіту про результати повторного відстеження результативності регуляторного акта "Про встановлення  тарифів на послуги  з  централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються споживачам  смт. Ірдинь »,  може бути застосовано процедуру перегляду тарифів.

            Відстеження результативності регуляторного акта

            З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначено наступні показники результативності:

-         відстеження  інформації щодо обсягів надання послуг у кількісному виразі (тис.м3);

-         аналіз  інформації щодо обсягів надання послуг у вартісному виразі (тис.грн.);

-         аналіз обсягу надходження платежів за надані послуги з водопостачання та водовідведення (тис.грн, %);

-         відшкодування встановленим тарифом економічно обґрунтованої собівартості послуг  з  централізованого  водопостачання та водовідведення (%);

-         аналіз результатів фінансової діяльності КП «Ірдинське» » (прибуток + /збиток -, тис.грн.).

            У зв`язку з тим, що для визначення значень показників результативності даного регуляторного акту необхідно використовувати виключно статистичні дані, базове відстеження результативності буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

            Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін.

            Для відстеження результативності даного регуляторного акта КП «Ірдинське» надає офіційну інформацію органам місцевого самоврядування відповідно до визначених показників результативності акта.

 

 

 

Селищний   голова                              О.Л.Максимов

 

            Директор КП «Ірдинське»                         В.М.Іванова

 


Категорія: Новини школи та селища | Переглядів: 763 | Додав: lexnik | Теги: новини | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator