Неділя, 05.05.2024, 09:47
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2012 » Квітень » 28 » Дмитро Чередниченко. Відкритий урок
09:55
Дмитро Чередниченко. Відкритий урок

Урок читання в 4 класі Підготувала вчитель початкових класів Гладка Н.В.

Тема «Весна дарує кожному дарунки»
Дмитро Чередниченко «Рідні краєвиди»

Мета: вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі, узагальнити знання учнів про початок весни, вчити їх спостерігати за змінами в природі;
розвивати фантазію, спостережливість та зв’язне мовлення учнів;
виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання: картки-блискавки, ТЗН (ілюстрації із зображенням весняних краєвидів, птахів); плакати для групової роботи; Індивідуальні картки для гри «Шифрувальники»; тестові завдання; кольоровий «дощик»; словник, ТЗН «спів птахів»
Хід
І Організаційний момент. Привітання.
1. Учитель читає вірш Павла Грабовського

Зійшли сніги, шумить вода,

Весною повіва;
Земля квіточки викида,
Буяє травка молода;
Все мертве ожива.

Веселе сонечко блищить,
Проміння щедро ллє;
Гайок привітно шелестить,
Неначе кличе пригостить,
Струмочок виграє…

- Рідна земле, Україно! З весни і до пізньої осені в буянні квітів і трав твої ліси і луки. Стиглий колос на твоїх полях, медові плоди у твоїх садах. Рідна земля, рідна природа оспівана у багатьох творах українських письменників.
- Пригадайте, які твори, присвячені цій темі, ми уже читали? Хто їх автори?
- Прочитайте назву нового розділу і тему уроку. Які твори, на вашу думку, ми будемо читати?

ІІ. Опрацювання теми.
- Хто автор першого твору цього розділу? Яка його назва? Відгадавши загадку, дізнаєтесь, про що будемо читати у цьому творі Дмитра Чередниченка.
2
Загадка

Все радіє, ожива,
Все вітає ніжним цвітом,
З щирим, радісним привітом,
Бо прийшла до нас…( весна)

ІІІ. Опрацювання оповідання Д.Чередниченка «Рідні краєвиди»
1. Підготовка до сприймання тексту.
а) Вправи на миттєве сприймання слів-блискавок:

шпак,
дрізд,
зяблик,
журавель,
жайвір
ластівка

б)Гра «Шифрувальники»
20 11 15 29 11 9 17 33 16 2 20 11 15 16 12 11 1 12 24 25
П і д б і л р я с т п і д с н і ж н и к

-Яким одним словом можна об’єднати ці слова? (Квіти)
в) Робота «Довідкового бюро» ТЗН

Підбіл

2. Проблемне запитання.
- Слухаючи текст, ви подумайте над тим, як змінюються рідні краєвиди з приходом весни?

3. Читання оповідання комбінованим способом:
а) читає вчитель;
- Від чийого імені ведеться розповідь?
б) Читає учень до кінця.
- Як саме змінюються рідні краєвиди з приходом весни?
- Чому птахи такі веселі і радісні?
- Про яку пору року ідеться в творі? Доведіть.

4. Самостійне читання.
5. Тестові завдання.

 П/П

 

               Твердження

 

   Так

 

   Ні

  1.

  Настала весна.

 

 

  2.

  Перші квіточки жевріють на шкільній клумбі.

 

 

  3.

  Засвітив свої зірочки пролісок.

 

 

  4.

  Витинає круті колінця дрізд.

 

 

  5.

  Птахи радіють весні.

 

 

  6.

  Журавлів було троє.

 

 

  7.

  У небі дзвенить спів жайвіра.

 

 

 

6. Коментована перевірка.

7. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
- Яку першу ознаку весни помітив читач?
- Прочитайте, що це за «сяйниста вісниця»? (мати-й мачуха)
- Що з’явилося у ліску?
- Зачитайте, які рядки вірша склалися автору?
- Чому пташки так радіють?
- Як автор назвав журавлів? Чому?
- Пофантазуйте. Як би ви їх назвали? А інших пташок?
- Які зміни можна побачити в полі? Що роблять люди?
- Прочитайте два останні абзаци. До чого заохочує автор?
- Яка головна думка? Доведіть. Зачитайте.

Висновок. –Будемо берегти свою природу, бо нічого в житті не повторюється!

8. Словесне малювання. Розвиток уяви і фантазії.
а) - Уявіть себе художником.
- Які б ілюстрації ви б намалювали?
- До яких саме рядків?
- Які б кольори використали?
б) – Подивіться на ілюстрації на дошці. Яка пора року зображена? Які використані кольори?
- Яка гарна наша рідна земля! Яке буяння квітів і трав, лісів і луків. Як це все не любити? Ось серед цього розмаїття вигулькнули перші весняні квіти.
– Назвіть їх.
- Проліски довго-довго спали, і їм зимовими ночами снилися чарівні сни. Пофантазуйте, що ж могло їм снитись? (Зустріч з сонцем, зустріч з друзями,
4
приліт пташечок, можливо, любов, страшний сон – зустріч з людьми, які його зірвали , зробили боляче, про те що він може когось вилікувати…)

9. Звукова хвилинка.(ТЗН)
- Давайте уявимо, які звуки чути весною? (Вітру, шелест листя, пташині голоси, звуки дощу…)
- Давайте голосом спробуємо відтворити звуки природи. (кап-кап, у-у-у…)

10. Фізкультхвилинка. «Геометричні фігури» (Голоси птахів)

11. Гра «Кращий знавець птахів» (змагання двох команд)

ІV Вправи на розвиток швидкості читання.

1. «Колограма» (Використання таблиць. Групова робота)
* Грак- у-го-рі – ве-сна-на-дво-рі.
*О-дна-ла-стів-ка-вес-ни-не-не-се.

2. Робота в парах.
а) Гра «Дощик, дощик, злива»
б) Гра «Ну, постривай!»

3. Завдання: - знайди кінець речення;

- знайди речення за початком;
- знайди найдовше речення;

4.Робота в парах. Гра «Дослідники» (- Складіть «ланцюжок» дібраних із тексту слів, які означають кольори перших весняних квітів)

5.Знайдіть і продовжіть порівняння:
«Усе оживає, мовби…»
«Попід хмарами двоє, мовби…»
«Три тополі височать у полі…»

6. Знайдіть і зачитайте окличні речення.

7. Гра «Розвідники» - Полічіть скільки разів автор вжив слово «земля».

8. Робота з реченням «Роз’єднайте слова»
Тизнаєш,щобілюшетакнеповториться

Висновок. Отже, як ми повинні з вами ставитись до природи? До України? До рідного селища? Чом
5

V Підсумок уроку.
а) – З твором якого автора ми ознайомились на уроці?
- Де побував оповідач, що він побачив і почув?

б) – А зараз спробуємо разом римувати вірш про прихід весни.

Дощ іде – і все радіє,
Вона серденько наше…(гріє)
І пташка весну стрічає,
Веселу пісеньку…(співає)

Які є для весни слова?

Вона красива і …(жива),
Тендітна й ніжна, як купава,
Весела, лагідна, …(ласкава).

І скрізь весні лунає слава,

Вона квітуча і …(яскрава).
Весна іде, немов царівна,
Зелена, сонячна, …(чарівна)

Заполоняє щастям світ,
Весна не йде, а вже…( летить)!
Ви, діти , весну, зустрічайте,
А ці слова…(запам’ятайте)!
Наталя Красоткіна

VІ Домашнє завдання.
а) Описати прихід весни у своєму селі.
б) Виразно читати текст.
в) Намалювати ілюстрацію до твору.
Категорія: Початкові класи | Переглядів: 6780 | Додав: lexnik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator