|
Головна » 2012 » Квітень » 28 » Дмитро Чередниченко. Відкритий урок
09:55 Дмитро Чередниченко. Відкритий урок |
Урок читання в 4 класі Підготувала вчитель початкових класів Гладка Н.В.
Тема «Весна дарує кожному дарунки» Дмитро Чередниченко «Рідні краєвиди»
Мета: вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі, узагальнити знання учнів про початок весни, вчити їх спостерігати за змінами в природі; розвивати фантазію, спостережливість та зв’язне мовлення учнів; виховувати любов та бережне ставлення до природи.
Обладнання: картки-блискавки, ТЗН (ілюстрації із зображенням весняних краєвидів, птахів); плакати для групової роботи; Індивідуальні картки для гри «Шифрувальники»; тестові завдання; кольоровий «дощик»; словник, ТЗН «спів птахів» Хід І Організаційний момент. Привітання. 1. Учитель читає вірш Павла Грабовського
Зійшли сніги, шумить вода, Весною повіва; Земля квіточки викида, Буяє травка молода; Все мертве ожива.
Веселе сонечко блищить, Проміння щедро ллє; Гайок привітно шелестить, Неначе кличе пригостить, Струмочок виграє…
- Рідна земле, Україно! З весни і до пізньої осені в буянні квітів і трав твої ліси і луки. Стиглий колос на твоїх полях, медові плоди у твоїх садах. Рідна земля, рідна природа оспівана у багатьох творах українських письменників. - Пригадайте, які твори, присвячені цій темі, ми уже читали? Хто їх автори? - Прочитайте назву нового розділу і тему уроку. Які твори, на вашу думку, ми будемо читати?
ІІ. Опрацювання теми. - Хто автор першого твору цього розділу? Яка його назва? Відгадавши загадку, дізнаєтесь, про що будемо читати у цьому творі Дмитра Чередниченка. 2 Загадка
Все радіє, ожива, Все вітає ніжним цвітом, З щирим, радісним привітом, Бо прийшла до нас…( весна)
ІІІ. Опрацювання оповідання Д.Чередниченка «Рідні краєвиди» 1. Підготовка до сприймання тексту. а) Вправи на миттєве сприймання слів-блискавок:
шпак, дрізд, зяблик, журавель, жайвір ластівка
б)Гра «Шифрувальники» 20 11 15 29 11 9 17 33 16 2 20 11 15 16 12 11 1 12 24 25 П і д б і л р я с т п і д с н і ж н и к
-Яким одним словом можна об’єднати ці слова? (Квіти) в) Робота «Довідкового бюро» ТЗН
Підбіл
2. Проблемне запитання. - Слухаючи текст, ви подумайте над тим, як змінюються рідні краєвиди з приходом весни?
3. Читання оповідання комбінованим способом: а) читає вчитель; - Від чийого імені ведеться розповідь? б) Читає учень до кінця. - Як саме змінюються рідні краєвиди з приходом весни? - Чому птахи такі веселі і радісні? - Про яку пору року ідеться в творі? Доведіть.
4. Самостійне читання. 5. Тестові завдання.
№
П/П
|
Твердження
|
Так
|
Ні
|
1.
|
Настала весна.
|
|
|
2.
|
Перші квіточки жевріють на шкільній клумбі.
|
|
|
3.
|
Засвітив свої зірочки пролісок.
|
|
|
4.
|
Витинає круті колінця дрізд.
|
|
|
5.
|
Птахи радіють весні.
|
|
|
6.
|
Журавлів було троє.
|
|
|
7.
|
У небі дзвенить спів жайвіра.
|
|
|
6. Коментована перевірка.
7. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. - Яку першу ознаку весни помітив читач? - Прочитайте, що це за «сяйниста вісниця»? (мати-й мачуха) - Що з’явилося у ліску? - Зачитайте, які рядки вірша склалися автору? - Чому пташки так радіють? - Як автор назвав журавлів? Чому? - Пофантазуйте. Як би ви їх назвали? А інших пташок? - Які зміни можна побачити в полі? Що роблять люди? - Прочитайте два останні абзаци. До чого заохочує автор? - Яка головна думка? Доведіть. Зачитайте.
Висновок. –Будемо берегти свою природу, бо нічого в житті не повторюється!
8. Словесне малювання. Розвиток уяви і фантазії. а) - Уявіть себе художником. - Які б ілюстрації ви б намалювали? - До яких саме рядків? - Які б кольори використали? б) – Подивіться на ілюстрації на дошці. Яка пора року зображена? Які використані кольори? - Яка гарна наша рідна земля! Яке буяння квітів і трав, лісів і луків. Як це все не любити? Ось серед цього розмаїття вигулькнули перші весняні квіти. – Назвіть їх. - Проліски довго-довго спали, і їм зимовими ночами снилися чарівні сни. Пофантазуйте, що ж могло їм снитись? (Зустріч з сонцем, зустріч з друзями, 4 приліт пташечок, можливо, любов, страшний сон – зустріч з людьми, які його зірвали , зробили боляче, про те що він може когось вилікувати…)
9. Звукова хвилинка.(ТЗН) - Давайте уявимо, які звуки чути весною? (Вітру, шелест листя, пташині голоси, звуки дощу…) - Давайте голосом спробуємо відтворити звуки природи. (кап-кап, у-у-у…)
10. Фізкультхвилинка. «Геометричні фігури» (Голоси птахів)
11. Гра «Кращий знавець птахів» (змагання двох команд)
ІV Вправи на розвиток швидкості читання.
1. «Колограма» (Використання таблиць. Групова робота) * Грак- у-го-рі – ве-сна-на-дво-рі. *О-дна-ла-стів-ка-вес-ни-не-не-се.
2. Робота в парах. а) Гра «Дощик, дощик, злива» б) Гра «Ну, постривай!»
3. Завдання: - знайди кінець речення; - знайди речення за початком; - знайди найдовше речення;
4.Робота в парах. Гра «Дослідники» (- Складіть «ланцюжок» дібраних із тексту слів, які означають кольори перших весняних квітів)
5.Знайдіть і продовжіть порівняння: «Усе оживає, мовби…» «Попід хмарами двоє, мовби…» «Три тополі височать у полі…»
6. Знайдіть і зачитайте окличні речення.
7. Гра «Розвідники» - Полічіть скільки разів автор вжив слово «земля».
8. Робота з реченням «Роз’єднайте слова» Тизнаєш,щобілюшетакнеповториться
Висновок. Отже, як ми повинні з вами ставитись до природи? До України? До рідного селища? Чом 5
V Підсумок уроку. а) – З твором якого автора ми ознайомились на уроці? - Де побував оповідач, що він побачив і почув?
б) – А зараз спробуємо разом римувати вірш про прихід весни.
Дощ іде – і все радіє, Вона серденько наше…(гріє) І пташка весну стрічає, Веселу пісеньку…(співає)
Які є для весни слова? Вона красива і …(жива), Тендітна й ніжна, як купава, Весела, лагідна, …(ласкава).
І скрізь весні лунає слава, Вона квітуча і …(яскрава). Весна іде, немов царівна, Зелена, сонячна, …(чарівна)
Заполоняє щастям світ, Весна не йде, а вже…( летить)! Ви, діти , весну, зустрічайте, А ці слова…(запам’ятайте)! Наталя Красоткіна
VІ Домашнє завдання. а) Описати прихід весни у своєму селі. б) Виразно читати текст. в) Намалювати ілюстрацію до твору.
|
Категорія: Початкові класи |
Переглядів: 6780 |
Додав: lexnik
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|