Субота, 18.05.2024, 14:37
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2011 » Листопад » 28 » ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ
22:02
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ


ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.
З досвіду роботи СТЕЦЕНКО Н.І


Кожного вчителя хвилюють проблеми, пов'язані з викладанням шкільних дисциплін та засвоєнням учнями програмового матеріалу. Педагоги завжди в пошуку - як зробити навчання цікавим і продуктивним, щоб залучити до роботи на уроці кожного учня, тим самим розвиваючи його таланти та здібності, навчити дитину самостійно мислити, розмірковувати, аналізувати, висловлювати і обстоювати власні думки. Проте, як правило, учні (переважно середнього та старшого шкільного віку) втрачають мотивацію до навчання, увага на уроці падає, а це означає, що й рівень засвоєння програмового матеріалу — невисокий. Виникає питання: чому?
Якщо проаналізувати навантаження наших учнів, то виявляється, що середній школяр за тиждень навчання в школі отримує великий обсяг інформації, опановуючи безліч навчальних дисциплін: мови — рідну та іноземні, літератури — рідну й зарубіжну, географію, історію України та Всесвітню, математику, інформатику, фізику, хімію, біологію тощо. До цього переліку слід додати факультативи, спецкурси, різноманітні гуртки, секції, курси. Звичайно, на дозвіллі школярі користуються комп'ютером (різноманітні ігри та Іntеrnеti), переглядають теле- та відеофільми, читають тощо. Тож рівень насиченості інформацією часто зависокий. Відомо, що за умов перенасичення наша свідомість практично відключається, тобто не реагує (або слабо реагує) на потік нової інформації. Може тому, учні на уроці «слухають, але не чують», «не хочуть вчитися»?

Як же змінити в учнів мотивацію до навчання?
Ми живемо в час інформаційних технологій, у час, коли з’являються все нові і нові засоби ЗМІ, збільшується потік інформації і можливості її отримання, відбувається поглиблення і переоцінка подій і фактів, а тому змінюються вимоги до подання учням навчального матеріалу за шкільними програмами. Тому інформаційний підхід до навчання, коли вчитель являється носієм і передавачем інформації на сучасному етапі є недоцільним.
Сьогодні учень може знайти інформацію швидше за вчителя, бо вміє працювати з електронною енциклопедією, шукати матеріал в Інтернеті, і йому, зовсім не обов’язково бігти до бібліотеки по книжки. Але, парадоксально, інформація стала доступнішою, а інтерес до навчання взагалі, і зокрема до читання, різко знизився
Як не дивно, вільний доступ школярів до будь-якої інформації часто перешкоджає, навчанню. Приміром, навіщо ламати голову над твором з літератури, якщо є посібник «Готові домашні завдання» або безліч електронних варіантів такого ґатунку? Або: навіщо читати В. Шекспіра, Л. Толстого, Ф. Стендаля, якщо можна подивитися їх екранізовані твори вдома по комп’ютеру. Звісно, учень обере найлегший шлях! А якщо той самий фільм діти переглянуть усім класом у школі чи кінотеатрі, обговорять у колективі режисерське втілення на екрані, порівняють із власними враженнями від прочитаного, висловляться публічно, — мотивація інша.
Тому сьогодні вчитель має замислитися не над тим, як знайти якомога більше інформації і подати її в цікавій, доступній формі, а над тим, як привернути інтерес учня до навчання, до свого предмета, як домогтися, щоб учень який не виконує домашні завдання і «відсиджує» уроки в школі працював, які методи, прийоми та форми навчання обрати для найефективнішого використання на уроці?
Такі можливості дають інтерактивні види і форми роботи.
«Інтерактивний»— здатний до взаємодії, співпраці, діалогу. Це слово походить від англійських “inter” (взаємний) і “асt” (діяти).
Мета інтерактивного навчання — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Інтерактивне навчання — це постійна активна взаємодія всіх учнів, співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), коли вчитель і учень рівноправні, домінування одного учасника навчального процесу над іншими не можливе. Учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, вирішувати.
Не секрет, що інтерактивне навчання сприяє кращому, глибшому засвоєнню матеріалу, оскільки змушує учнів діяти, а значить впливає на почуття.
Інтерактивні види і форми роботи передбачають навчання у групах, у парах, тобто навчання з
елементами взаємонавчання, коли виконуючи на уроці спільні завдання, учні вчаться спілкуватися, критично мислити, ухвалювати обдумані рішення.
Робота в парах дає можливість подумати, обмінятися ідеями з партнером, що формує навики спілкування, висловлювання думок, уміння вести дискусію. Працюючи в парах, учні можуть взяти інтерв’ю, проаналізувати текст, відредагувати роботу один одного, протестувати, оцінити…
Робота в групах передбачає розподіл ролей та спільне розв’язання проблем, завдань, які поставив учитель. Такі види діяльності дають змогу включити в процес активного навчання кожного учня, який відчуватиме свою самодостатність, зможе зробити свій внесок у спільну роботу, висловитися.
Для забезпечення повноцінного функціонування групового навчання і успішного результату учителю замало бездоганного володіння предметом і методикою його викладання, важливо знати внутрішню структуру класу і психолого-педагогічну характеристику кожного учня;
Щоб забезпечити належний рівень активності учнів під час виконання групових завдань, потрібно дотримуватись таких вимог:
обсяг завдань має відповідати можливостям здійснення закріплень та перевірок необхідного мінімуму знань;
рівень складності завдань мусить узгоджуватися з рівнем засвоєння певного навчального матеріалу;
складання завдань повинно бути диференційованим.
Щоб вистачало часу на виконання інших видів робіт на уроці, варто нагадати учням про хвилини, які доцільно використати на дане завдання, порадити зосереджувати увагу на основному, працювати інтенсивно. В групі вибирається консультант. Усне опитування починаю з відповіді самого консультанта. У такому разі члени групи мають можливість почути зразок правильної відповіді. Після цього кожен учень групи по черзі відповідає усно на поставлені консультантом запитання. Залежно від їх обсягу та складності, а також дидактичної мети контролю на даному занятті можна заслухати відповідь кожного учня або лише декого.
На підставі проведеного на уроці захисту та обговорення виконаного групового завдання оцінюю роботу всієї групи, а також відзначаю виступи окремих учнів.
Найефективнішими прийомами групової роботи вважаю такі: "навчання у грі", "навчання у дискусії", "мозковий штурм", "мікрофон", "рольова гра" та ін.
Найголовніше завдання уроку літератури — формування активного, культурного, розвиненого читача. Одним із ефективних способів залучення учнів до читання є прийом "навчання у грі", що впливає і на пізнавальну, і на емоційно-особистісну сферу учнів. Гра на уроці спонукає до мислення і
швидкого реагування на завдання "Що сказати?", "Як сказати?", — пошук відповідей на запитання, що постають, активізує мислення, розвиває кмітливість. Знання, здобуті таким чином, міцніші, ніж знання, одержані в готовому вигляді. Ігри розвивають такі інтелектуальні якості, як пам'ять, увагу, уяву, вміння знаходити залежність та закономірність, класифікувати та систематизувати матеріал, виявляти помилки та прорахунки. Ігрова форма роботи розвиває естетичний смак учнів, стимулює їхню активність, спонукає до ініціативності, допитливості.
[i]"Навчання у грі"
можна використовувати як елемент уроку, елемент його окремого етапу уроку або ж як окремий урок. Свої функції гра на уроці виконує ефективно, якщо відповідає певним умовам, серед яких:
ﻬ Змістом гри є програмовий матеріал.
ﻬ Застосовується гра в різноманітних формах.
ﻬ Узгоджується з іншими дидактичними засобами.
ﻬ Забезпечує всебічний розвиток особистості.
ﻬ Цікава за змістом та формою і відповідає віковим особливостям учнів.
ﻬ С тимулює мотивацію навчання.
ﻬ Організовується так, щоб учні максимально використовували необхідний матеріал.
Форм роботи, що стосуються "навчання у грі", багато. Ось деякі з них, які я використовую в своїй роботі:

Літературна вікторина:
— "Впізнай героя за його портретом";
— "Впізнай героя за його реплікою";
— "Впізнай автора";
— "Чи уважними ви були читачами?".
Наприклад.
З'ясовуючи рівень засвоєння учнями знань за темою "Літературна балада" в 7 класі, пропоную поряд з іншими завданнями таке: "Впізнати автора і дати стислу характеристику його творчості" (завдання записані на картках і рекомендуються для групової роботи):
* Тургенєв назвав його "чистим джерелом поезії" (Р. Бернс).
* Його називають національною гордістю польського народу (А. Міцкевич).
* Він один з найпопулярніших англійських письменників XIX ст., а "Острів скарбів" — його найкращий пригодницький роман, яким уже понад століття зачитуються у всьому світі (Р. Л. Стівенсон).
* Він народився на території Білорусії, що межує з Волинню, неподалік від озера Світязь (А. Міцкевич).
* Т. Шевченко називав його "поетом великим і народним", а В. Скотт згадував: "Мені було 15 років, коли він уперше з'явився в Единбурзі, але я добре розумів і відчував, який величезний інтерес представляють його вірші, і готовий був віддати все на світі, аби з ним познайомитись" (Р. Бернс).
Інтерактивна вправа «Криголам»
Слід обрати двох учнів – «Знавця» (відповідатиме «Так») та «Опонента» (відповідатиме «Ні») Учитель зачитує твердження, що містить правильну чи неправильну інформацію стосовно життя і творчості письменника. Учні повинні на основі вивченого погодитися чи не погодитися з цим твердженням.
Інтерв’ю з письменником.
- Де й коли ви народилися?
- Де ви навчалися?
Які книги Ви любили читати? І т.д.
Інтерактивна вправа «Мозаїка».
Як організувати роботу.
1) Підготуйте індивідуальний інформаційний пакет для кожної з трьох груп.
2) Розподіліть учнів у групи: «Історики», «Фольклористи», «Етнографи». Надайте групам порцію інформації для засвоєння. Завдання — опрацювати надану інформацію та опанувати нею на рівні, достатньому для обміну з іншими.
Після завершення роботи груп запропонуйте учням створити нові групи, у яких вони стануть експертами з окремої теми (своєї частини інформації). У кожній групі мають бути представники всіх попередніх груп.
Кожна синтезована група має вислухати всіх представників і проаналізувати матеріал, дати відповідь на запитання «Що стало джерелами написання твору?»

Гра-конкурс "Кращий ілюстратор твору "(або "Кращий художник твору').
Вивчаючи той чи той твір, пропоную учням малювати ілюстрації та їх захищати. Під час захисту слід вказати:
• Чому саме такий епізод відтворено ?
• Чим вразив цей епізод чи герой ?
• Чому саме такі відтінки фарб підібрали ?

Літературне лото (робота в парах).

Учні з'єднують окремі частини в одне ціле стрілочками. Це можуть бути:
* літературознавчі поняття та їх визначення;
* назви творів та імена авторів;
* імена героїв та їхні репліки;
* частини творів.
Наприклад.
Кожна з 4 груп -
„Теоретики”
„Мовознавці”
„Літературознавці”
„Уважні читачі”
– отримує два конверти.
Для „Теоретиків”: в одному конверті – картки з назвами понять з теорії літератури, в другому – картки з їхніми визначеннями.
З а в д а н н я: поєднати відповідники.
Для „Мовознавців”:
в одному конверті – картки зі словами , які потребували тлумачення під час вивчення літературних творів, в другому – картки з їхніми поясненнями.
З а в д а н н я: поєднати відповідники.

Для „Літературознавців”:
в одному конверті – картки з іменами літературних героїв, в другому – картки з прізвищами авторів і назвами творів, що вивчалися протягом року.
За в д а н н я: поєднати відповідники

Для „Уважних читачів”:
в одному конверті – картки з зазначенням теми (ідеї або опису твору), в другому – картки з прізвищами авторів і назвами творів, що вивчалися протягом року.
З а в д а н н я: поєднати відповідники.
По завершенні роботи групи знову обмінюються (перша з третьою, друга з четвертою) своїми завданнями і перевіряють правильність їх виконання. При цьому відбудеться повне повторення матеріалу.
Група, яка швидко і правильно виконала завдання нагороджується.
І КОНВЕРТ „Теоретиків”
Картки з назвами понять з теорії літератури
2 КОНВЕРТ „Теоретиків”
Картки з визначеннями понять теорії літератури
З а в д а н н я: поєднати відповідники.
ГІПЕРБОЛА
ЕПІЧНИЙ ОБРАЗ
ПОВІСТЬ
ОБРАЗ АВТОРА
БАЛАДА
МЕТАФОРА
АЛЕГОРІЯ
РИТМ
РИМА
СТРОФА
ПОЕМА
ЛІРИЧНИЙ
МОНОЛОГ
ДЕТЕКТИВНЕ ОПОВІДАННЯ
ПРОТОТИП
КОНТРАСТ
СИМВОЛ
ХУДОЖНЯ ДЕТАЛЬ
ГУМОР
САТИР
ІРОНІЯ

Надмірне перебільшення властивостей чи ознак предмета, явища або дії з метою увиразнення зображуваного. Середня форма епічного прозового твору. Відображення індивідуальності письменника в його творчості

Ліро-епічний твір
віршованої форми
Слово або словоспо- лучення, яке розкри-ває сутність та особ-ливості одного яви-ща через перенесен-ня на нього схожих ознак і властивостей Іномовлення, художній засіб, за допомогою якого абстрактне поняття яскраво передається через конкретний образ.
Повторюваність через рівні проміжки часу певних одиниць (рухів, звуків).
Співзвучність закінчень слів у віршованих рядках. Повторюване у дано-му вірші поєднання кількох віршованих рядків спільним ри-муванням, інтонацією.
Великий віршований твір, у якому зображені значні події та яскраві людські характери.
Велике за обсягом висловлювання героя, яке виражає його думки, переживання та почуття. Невеликий за обсягом твір з невеликою кількістю подій і пе-рсонажів, в центрі якого – розслідуван-ня.
Конкретна особа, факти життя чи риси характеру якої покладено в основу літературного образу. Різко окреслена протилежність у властивостях предметів та явищ, у рисах людських характерів. Умовний знак, натяк, непряме називання явищ духовного світу, посилання до чогось такого, що залишилось не названим, але відчутним у тексті.
Незначуща на перший погляд подія, або дріб-ниця, яка розкриває й уточнює характер героя, ставлення до нього автора Сміх без злості, з бажанням підтримки і змін на краще. Сміх-кепкування, тонкий і виважений.
Безжалісне висміювання і осуд притаманних персонажу вад.

1 КОНВЕРТ „Мовознавців”.
Картки зі словами, які потребували тлумачення під час вивчення літературних творів
2 КОНВЕРТ„Мовознавців”
Картки з тлумаченнями слів, які зустрічалися у вивчених творах.
З а в д а н н я: поєднати відповідники.

САНСКРИТ
ПЕР
ТРУБАДУР
БОГОСЛОВ’Я
ЦЕХІН
ПИЩАЛІ
ГЕРАЛЬДИКА
СКАЛЬДИ
ГЕРОЛЬД
ДІДИЧ
КІВЕР
МЦИРІ
МІЗАНТРОПІЯ
МЕЛАНХОЛІЯ
ФОРТУНА
КРИПТОГРАМА
НАВІГАЦІЯ

Літературна мова стародавньої Індії

Довічне або спадкоємне звання представників
вищого дворянства

Мандрівний поет-співець

Розпорядник на святах, лицарських турнірів Закодована у кольорах, фігурах, геометричних формах система знань про походженя за-
можної аристокра-тичної родини(її герб.)

Давні скандинавські
поети-співці

Чоловіча духовна школа

Сукупність релігійних вчень

Золота монета

Гармати завдовжки 1,5м

Поміщик, великий
землевласник
Військовий головний
убір – високий, з пласким верхом, часто прикрашений пір’ям

Чернець, що не править служби, послушник

Людиноненависництво, відчуження від людей, ненависть до них

Пригнічений настрій, смуток, туга

Доля, щасливий випадок

Шифроване письмо
Розділ науки про судноводіння, що вивчає вибір найвигіднішого шляху і проведення ним судна

І КОНВЕРТ „Літературознавців”
Картки з іменами літературних героїв творів, що вивчалися протягом року.
2 КОНВЕРТ „Літературознавців”
Картки з прізвищами авторів і назвами творів, що вивчалися протягом року.
З а в д а н н я: поєднати відповідники.

Давид і Голіаф, Самсон, Даліла

Дашаратха, Бгарата, Сіта
Ребекка, Вамба, Адельстан, Ульріка, Локслей.

Князь Туган, княжна, ксьондз
Янчі Кукурудза, Ілушка, велетні, відьми, феї

Чернець, молода грузинка, барс

Легран, Джупітер
Місіс Хадсон, Хелін та Джулія Стоунер, лікар Ройлотт Джейбез Вілсон, Джон Клей, Вінсент Сполдінг

Джип, продавець іграшок
Джордж Плейтон, Ллойд, Антонеллі, Хейлі Омейні

Лонгрен, Артур Грей, Ліліан Грей,
казкар Егль

Порфирій, Нафанаїл
Очумєлов, Хрюкін, Єлдирін

Білл Дріскол, Ебенезер Корсет, Джонні

Біблія
„Рамаяна”
В.Скотт.”Айвенго”

А.Міцкевич.”Світязь” Ш.Петефі.
„Витязь Янош”
.Лермонтов. „Мцирі”

Е.По.”Золотий жук”

А.Конан Дойл. „Пістрява стрічка”
А.Конан Дойл. „Спілка рудих”

Г.Веллс.
„Чарівна крамничка”
А.Азімов.
„Фах”
О.Грін.
„Пурпурові вітрила

А.П.Чехов.
„Товстий і тонкий”
А.П.Чехов. „Хамелеон”
О.Генрі „Вождь червоношкірих”

1 КОНВЕРТ „Уважних читачів”:
Картки з прізвищами авторів і назвами творів, що вивчалися протягом року.
2 КОНВЕРТ „Уважних читачів”
Картки з зазначенням теми (ідеї або опису твору).
З а в д а н н я: поєднати відповідники.

Священна книга для людей різних віроісповідань Герой цього твору обстоює високі ідеали, додержує даного слова, дорожить дорогим ім’ям батьків, в боротьбі за щастя йому допомагають вірні друзі, а також фантастичні істоти і вдячні тварини: мавпи та ведмеді. Герой цього твору блукає світами, шукаючи визнання, потрапляє в небезпечні ситуації, здійснює подвиги в ім’я прекрасної дами, не раз доводить свою відповідність лицарському кодексу честі.
Герой цього твору не знає своїх рідних бать-ків, далекий від влади, не прагне великих і легких грошей, має пройти чимало випробувань – витримати злидні і поневіряння, побути в походах і далеких подорожах, прагне забрати свою кохану з царства мертвих, щоб жити з нею довго й щасливо. Цей твір містить узагальнений образ козацтва, його боротьби, життя, звичаїв, його найтиповіших і найяскравіших постатей Цей твір поєднує в собі історію, фольклор і вірування, оспівує велику національну ідею, дає відчуття реальної присутності минулого на берегах дивовижного волинського озера
Герой цього твору ро-мантичний бунтар, незалежний мрійник, який протиставляє своє прагнення сво-боди вимогам суспіль-ства. Твір написаний як ліричний монолог-прощання
Герой цього твору – людина, схильна до усамітнення й роздумів, далека від слідчих справ, якій довелося стати детективом. Герой цього твору – приватний детектив, музикант-аматор, логік, чиє ім’я зробило відомим письменника, який його створив.

Цей твір описує героїчний вчинок старого шотландця-патріота, який жертвує синовим і власним життям заради батьківщини
В цьому творі автор переосмислив тему старовинних трудо-вих пісень,розкрив поетичний світогляд свого народу, вико-ристав образ міфоло-гічного перетворен-ня як основу для створення алегорич-ного образу шотла-ндського народу
Це оповідання дає змогу розквітнути людській уяві та фантазіям, в ньому стирається тонка межа, що відокремлює реальний світ та людське уявлення про нього.
Це коротке сати-ричне оповідання, в якому висміюються і осуджуються при-таманні персона-жам вади, панує простота, природ-ність, точність, лаконічність
Твір про романтичне кохання, його герої здолали всі перешкоди на шляху до світлої мрії і стали символом всепереможного кохання

Біблія

„Рамаяна”

В.Скотт.”Айвенго”

А.Міцкевич.”Світязь”

Ш.Петефі. „Витязь Янош”

М.Лермонтов. „Мцирі”

Е.По.”Золотий жук”

А.Конан Дойл. „Пістрява стрічка”
Р.Бернс.
„Джон ячмінь”

Г.Веллс
. „Чарівна крамничка”

А.П.Чехов. „Хамелеон”

О.Грін.
„Пурпурові вітрила

М.В.Гоголь
„Тарас Бульба”

Р.Л.Стівенсон
„Вересковий трунок”

■ Знайти відповідність (5 клас).

Національна
література сукупність усіх національних
літератур
Всесвітня
література .література певного народу.

Оригінал коротке влучне судження, що містить глибоку думку.
Переклад текст, з якого роблять переклад іншою мовою.

Епіграф твір, який написа-ний однією мовою і відтворений перекладачем іншою.
Афоризм влучний вислів або уривок літературного твору, який подають на початку художнього твору або перед його частинами, щоб підкреслити тему або основну думку, налаш-тувати читача на їх сприйняття.[b][b]
Категорія: Зарубіжна література | Переглядів: 1532 | Додав: nadejda | Теги: Зарубіжна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator