Субота, 18.05.2024, 17:56
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2011 » Листопад » 28 » ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 2
22:09
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 2


Продовження. Початок див. нижче.
Гра «ПАРОЛЬ»
Цю форму роботи використовують з метою швидкого залучення учнів до роботи, коли можна об’єднати організаційний момент уроку з актуалізацією опорних знань і грою.

Привітавшись, учитель не пропонує учням сісти, а просить кожного назвати, не повторюючись (ланцюжком – один за одним), термін або словосполучення, пов’язане з темою, твором, письменником, в залежності від теми уроку – своєрідний пароль, який нагадає вивчене.

«Гаманці з коштовностями».

Групам роздаються гаманці у яких є частини різних прислів’їв. Завдання: скласти прислів'я з окремих частин.
(5клас)

1 частина прислів’я
Людина без Батьківщини,…
Щастя у повітрі не в'ється, а…
Розум без книги...,
Сокіл шанує свої крила..,

2 частина прислів’я
……як насіння без землі.
…….руками дістається.
…….що птах без крил.
…… а людина ім'я.

Вправа «Аукціон».
Учні по черзі розповідають, що їм відомо про письменника, літературний напрям чи героя твору. Журі визначає цінність інформації і прес-секретар записує головні думки на дошці .

ЛТЕРАТУРНЕ ДЕРЕВО

(Учасники поділені на дві групи)
Групи отримують:
1 група:
1) зображення дерева, на гілках якого назви жанрів (видів, або тем)літературних творів, що вивчалися протягом року;
2) конверт з листочками, де написані прізвища авторів, чия творчість вивчалася протягом року.
Завдання 1: поряд із прізвищем автора записати назву твору, що вивчався.
3) 5 чистих листочків.
Завдання 2: На цих листочках записати назви творів, прочитаних самостійно (вони можуть належати згаданим авторам або відповідати зазначеним жанрам, видам, темам).
Завдання 3: прикріпити листочки до відповідних гілок.

2 група:
1) зображення такого самого дерева;
2) конверт з зображеннями листочків, де написані не прізвища авторів, а назви творів що вивчалися протягом року.
Завдання 1: поряд з назвою твору записати прізвище автора.

3) 5 чистих листочків.
Завдання 2: На цих листочках записати назви творів, прочитаних самостійно (вони можуть належати згаданим авторам або відповідати зазначеним жанрам, видам, темам).

Завдання 3: прикріпити листочки до відповідних гілок.
По завершенні такої роботи, яка спонукає учнів до творчого пошуку, підтверджує їхню читацьку компетентність і засвідчує цілісність предмета, групи обмінюються своїми завданнями і перевіряють правильність їх виконання. При цьому відбувається повне повторення матеріалу, створення нерозривного „ланцюжка довіри” між вчителем і учнями, в яких пробуджується самоповага, інтерес до навчання, бажання самостійно пізнавати світ літератури, Команда, яка швидко і правильно виконала завдання, - нагороджується.

«Дерево мудрості».

На плакаті намальоване дерево учні мають написати на папірці в формі листочка одну з життєвих цінностей людини, яка формується завдяки художній літературі, а потім підходять до дерева і прикріпляють свої листочки. Це дерево можна використовувати при характеристиці персонажів.

г) "Аукціон знань".
У даній грі перемагає той, хто виявить найкращі знання, тобто:
• дасть правильні і повні відповіді на запитання,
• назве найбільшу кількість творів,
.знайде у творі найбільшу кількість засобів художньої виразності.
Так, вивчаючи лірику Дж. Г. Байрона в 9 класі, пропоную на згаданий "аукціон" такі запитання:
— Які почуття викликав у вас вірш "Хотів би жити знову горах"?
— Які картини природи виникли у вашій уяві?
— Чому ліричний герой відчуває ностальгію за дитин-ством?
— Чому душа ліричного героя страждає в Англії "пихатій "?
— Доведіть, що ліричний герой поезії "Хотів би жити знов у горах "має риси байронічного героя.

Уроки-"аукціони" доцільні й під час вивчення біографії письменників. До таких уроків готуються всі учні класу. Даю випереджальні завдання такого типу:
— Дібрати найцікавіші факти з біографії письменника.
—Скласти хронологічну таблицю його життя і творчості.
— Дібрати ілюстративний матеріал.
— Організувати виставку творів письменника.
— Підготувати малюнки (якщо можливо).
Урок розпочинаю зі вступного слова:
емоційної розповіді про письменника як особистість;
його словесного портрета;
захоплюючого епізоду із того чи іншого твору письменника;
слова сучасників про письменника.
Потім починається "аукціон" цікавих фактів з біографії письменника за періодами його життєвого і творчого шляху.
Такі уроки-"аукціони" практикую під час вивчення біографії В. Гюго, Дж. Г. Байрона, Й. В. Гете (9 кл.), Стендаля, О. де Бальзака, Ф. Достоєвського, Л. Толстого (10 кл.), М. Булгакова (11 кл.).

"Істинне — хибне " (гра на кмітливість).
Гра вимагає від учнів зосередженості, уваги, знання вивченого матеріалу, кмітливості. Зачитую певні твер-дження з тієї чи тієї теми. Якщо учні з ними згодні, ставлять знак "плюс" (+), якщо ні — "мінус" (-).
Наприклад, перевіряючи знання учнів, набуті під час вивчення теми "Романтизм" (8 клас), пропоную такі твердження:
•*• У повісті Е. Т. А. Гофмана "Малюк Цахес на прізвисько Циннобер" зображено конфлікт між творчою особистістю і світом (+).
•*• 3 повагою та любов'ю Гофман зображає Цахеса (-).
•*• Світову славу принесла Гейне "Книга пісень" (+).
•*• "Книга пісень" — це поетична розповідь про щасливе кохання (-).
•*• Зображаючи природу, Гейне відтворює свої настрої, поривання, мрії, страждання, радощі (+).
•*• Перебування А. Міцкевича в Росії та Україні аж ніяк не вплинуло на його життя (-).
•*• Провідний мотив сонетів А. Міцкевича — туга за батьківщиною (+).
•*• Міцкевич не був музикально обдарованою людиною (-).
"Ми — літератори ". Пропоную учням побути в ролі письменників і спробувати виконати такі завдання:
— Вигадати інший початок або кінець твору.
— Написати лист літературному герою або автору твору, який вивчається.
— Уявити і описати майбутнє життя героїв.
Під час вивчення повісті "Пригоди Тома Сойєра" Марка Твена (6 клас) пропоную учням такі завдання:
— Написати лист Тому Сойєру і розповісти про цікаву пригоду, що сталася з адресатом.
— Написати епілог до повісті Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
Наприклад, лист Тому Сойєру.

Одним із різновидів інтерактивного здобуття знань є "навчання у дискусії", яке стимулює самостійне мислення, заохочує до полеміки, допомагає обґрунтовувати власну позицію. У процесі дискусії розвивається усне монологічне мовлення учнів, по-силюється зацікавлення літературою як мистецтвом слова, розвивається почуття толерантності до чужої думки.

Шкільні дискусії умовно поділяють на такі види: дискусія-імітація;
дискусія- узагальнення;
дискусія-пошук істини,
дискусія-роздум,
дискусія-доказ.
Так, проблема, яка розглядається під час дискусії-роздуму, має декілька шляхів розв’язання і дає можливість сформулювати різні варіанти висновків, що грунтуються на суб’єктивних позиціях учнів.
Внаслідок дискусії-доказу обгрунтовується і практично перевіряється остаточна істина, певна сума знань.
В основі дискусії-узагальнення лежить проблема, з’ясування якої допомагає узагальнити, систематизувати знання учнів.
В процесі дискусії-імітації моделюються фрагменти наукових дискусій, наприклад, захист учнівських доповідей на засіданнях МАНу.
Вирішальною є роль учителя під час дискусії-пошуку істини. Успіх її залежить від уміння педагога викликати учнів на полеміку, поставити такі запитання та завдання, які б вели до самостійного пошуку істини, забезпечували підтримку всім учасникам дискусії.

Прийом "коло думок" спонукає до дискусії усіх учнів. Головне завдання, яке стоїть перед кожним із них, — висловити власну думку. Запитання для дис-кусії передбачаються різні, але всі вони мають бути пов'язані з твором, що вивчається. Приклади:
О. Купрін. "Гранатовий браслет" (11 клас):
— Що таке кохання?
— Чи варто заради кохання жертвувати життям?
— Що інколи заважає коханню?
— Чи є нерозділене кохання коханням?
— Чи мав рацію Желтков, добровільно пішовши з життя?

В. Шекспір. Гамлет" (9 клас):
— Образ Офелії традиційно вважають ренесансним іде¬алом жінки. Але чи справді вона є ідеалом? Адже брала участь у змові проти Гамлета, пасивно споглядала його душевні муки. Гамлет відштовхнув Офелію, а чи відмовляються від ідеалу? Які думки викликає у вас цей образ? Як ви ставитесь до Офелії?
— Чи здогадався Гамлет про те, що його хотіли вбити?
Чому Гамлет зволікав зі знищенням Клавдія, а після поєдинку з Лаертом, нарешті, зважився на вбивство?
Категорія: Зарубіжна література | Переглядів: 1749 | Додав: nadejda | Теги: Зарубіжна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator