Субота, 18.05.2024, 17:18
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2011 » Листопад » 28 » ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 3
22:18
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 3


Продовження. Попередні статті див. нижче.
„МОЗКОВИЙ ШТУРМ”, „МОЗКОВА АТАКА ” застосовується для вироблення кількох рішень з конкретної проблеми.
Мета: зібрати якомога більше ідей щодо неї.
Цей вид діалогу активізує творчі здібності учнів і передбачає такі етапи роботи.


оголошення теми і завдань уроку;
створення малих груп (5-6 осіб за власним вибором);
створення проблемної ситуації;
висунення в малих групах різноманітних ідей;
систематизація ідей в групах;
критичне обговорення ідей;
формулювання висновків щодо розв’язання даної проблемної ситуації.

Прийом "мозковий штурм" досить ефективний під час колективного обговорення. Він спонукає кожного проявляти свою уяву і творчість, що досягається шляхом висловлення думок усіх учнів. Під час проведення „мозкової атаки” вчитель може з’ясувати рівень засвоєння школярами певної теми, а також запропонувати новий аспект її розв’язання.
Стендаль. "Червоне і чорне" (10 клас):
— Як ви гадаєте, ті життєві сходинки, якими рухався Жульєн, були шляхом угору чи вниз? Де він припустився помилки?
— Чи усвідомлював Сорель негативний бік багатьох своїх вчинків?
— Що ви можете сказати на захист Жульєна?
— Чи слід вважати трагічний фінал роману моральною перемогою головного героя твору?

„МІКРОФОН”. Кожен учень висловлює свої думки і враження в уявний мікрофон. Говорять по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку. Прийом "мікрофон" дає можливість сказати щось швидко по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Цей ефективний інтерактивний прийом застосовується під час колективного обговорення: «Я вважаю, що…, тому що…».

Орієнтовні запитання.
1. Уявіть себе в ролі Елізи Дулітл. Що б ви сказали наприкінці п'єси і якими б могли бути авторські ремарки до ваших слів? (Б. Шоу. "Пігмаліон").
2. Чи можна Гобсека вважати щасливою людиною? (О. де Бальзак. "Гобсек").
3. Чи співчуваєте ви Гобсеку? Думку обгрунтуйте (О. де Бальзак. "Гобсек").
4. Чому Ч. Діккенс пов'язав відродження душі Скруджа саме з Різдвом, а не з іншим святом?
(Ч. Діккенс. "Різдвяна пісня у прозі").
5. Висловте свою думку щодо фіналу трагедії "Гамлет". Як ви гадаєте, чому В. Шекспір завершує п'єсу загибеллю героя? Як трактувати смерть інших персонажів? (В. Шекспір. "Гамлет").

Поряд з виконанням творчих завдань у групах важливим засобом інтерактивного навчання є "рольова гра". Учні мають зіграти іншу людину або розіграти певну ситуацію.
Під час вивчення творчості А. Чехова у 7 класі пропоную учням рольову гру
"Насправді ж було так".
Учень (в ролі Чехова):
Дорогі друзі, ви просите, щоб я розповів про себе. Гаразд. Але я часом трохи щось забуваю, то ви, якщо зможете, виправте мене.
— Я єдина дитина в сім'ї рибалки (насправді письменник мав п'ятеро братів і сестру, батько був купцем).
— Дитинство моє минуло в Краснодарі (в Таганрозі).
— Свої перші оповідання я підписував псевдонімом Антоша Чуквишкін (Антоша Чехонте).
— У 1879 році вступив до Московського університету на педагогічний факультет (на медичний).
— Після закінчення університету працював учителем (повітовим лікарем).
— У 1890 році припинив почату з успіхом літературну справу і подався у тривалу подорож через Сибір на Камчатку (на острів Сахалін).
Я переконався, що ви добре ознайомлені з моєю біографією і вручаю вам медаль "За знання". Сподіваюсь ще з вами зустрітися, коли прочитаєте мої оповідання.Такі рольові ігри можна проводити в різних класах під час вивчення творчості будь-якого письменника.
Коли йдеться про інтерактивне навчання, не можна не сказати про парну форму роботи. Є різні способи її організації. Найчастіше — це створення пар як з однаковими, так і з різними рівнями навчальних досягнень.
Ось як я проводжу цей вид роботи. Готую картки з завданнями для кожного учня. Діти виконують їх, обмінюються роботами, перевіряють одне одного. Якщо хтось з пари припустився помилки, виконує завдання повторно під контролем учня-консультанта. Коли ж обидва учні з пари припустилися помилок і потребують допомоги, до них можна направити іншу пару, яка добре впоралась зі своїм завданням.
Ще даю учням випереджальне завдання: продумати систему запитань з даної теми. А на уроці, працюючи в парах, учні ставлять одне одному запитання і контролюють відповіді.
СЕНКАНИ.
Гарні результати маю від такого прийому, як створення сенканів — невеличких творів-характеристик героїв, явищ, що пишуться за такою схемою:
1 рядок —- ім'я героя.
2рядок — визначальні слова, що характеризують героя (найчастіше це прикметники).
3 рядок - процес стану героя, його дії (дієслова).
4 рядок — речення (фраза), що свідчить про авторське ставлення до героя.
5рядок — синонім до першого рядка.
Зразки: Дік Сенд —
Відповідальний, сміливий, спостережливий, кмітливий.
Проявляє впевненість, рішучість, не боїться труднощів.
Мріє "стати людиною".
Славний хлопчина.
Робінзон Крузо —
Працьовитий, старанний, винахідливий, розумний.
Не впадає у відчай, долає труднощі.
Пристосовується до нових умов життя.
Цивілізована людина.
Використання ігрових елементів.
Треба пам'ятати, що учні 5 — 7 класів не можуть тривалий час концентрувати на чомусь свою увагу. Завдання вчителя — викликати мимовільне зацікавлення, а це можна зробити, увівши до тканини уроку ігровий елемент.
Ось як це можна зробити у 5 класі на підсумковому уроці після вивчення казок. Учитель зачитує невеликі уривки з них — учні з'ясовують, що це за казка, хто її автори та ін. Таким чином

легко можна закріпити відомості з теорії літератури, наприклад, що таке "мандрівний сюжет". Варто лише вдало дібрати два-три відповідних уривки.
Гра "Літературна плутанина ".Вона дає можливість перевірити якість засвоєння навчального матеріалу, розвиває уважність, здатність аналітично мислити. Наприклад, під час узагальнення теми "Міфи Стародавньої Греції" пропоную завдання "Визначте, чи правильне твердження":
• Аїд був покараний за те, що приніс вогонь людям.
• Для покарання Прометея Зевс щодня присилав Мінотавра.
• Цей герой приніс вогонь людям, бо хотів слави.
• Боги зі своїх хмар спостерігали за людьми, які копошились на Олімпі.
• "Могутній Зевс! Не гнівайся на мене за те, що я, смертний, піднімуся у небесний простір", — вигукнув Мінос.
• Ікар піднімався дедалі ближче і ближче до сонця, і от його крила спалахнули. Він упав у море і потонув.
• Дедал легко пропустив нитку через усі завитки мушлі, прив'язавши її до хвоста миші.
• Тіфон вибрав із свого сагайдака найгострішу стрілу і, "наче граючись, натягнув тятиву та й стрелив у серце Аїда".
• Деметра, богиня озер та рік, обходила свої водяні простори.
• Аїд закохався в Персефону, і вона люб'язно погодилася піти в його підземне царство.
• Деметра дуже зраділа, що Кора стала дружиною Аїда, і на землі настали чудові часи.
В старших класах використовую інший, не менш цікавий вид роботи — літературну вікторину, яка містить, наприклад, такі завдання:
— Кому належать слова... ?
— Хто про кого сказав... ?
— Де відбуваються події... ?
— Якого персонажа порівнюють з...?
— Чий це портрет ?
Прийом здивування стимулює бажання мислити. А це дає можливість вчителю повніше виконати ті навчально-виховні завдання, які він ставить на уроці.
Також надзвичайно ефективним є такий вид роботи, як підсилена лекція. Вона складається з 2-ох частин. Перед такою лекцією вчитель повідомляє учням мету лекції, завдання. Після лекційної частини (10—15 хв.) пропонує учням оцінити інформацію, подумати над тим, що нового вони дізналися. Після лекції вчитель дає завдання, яке допоможе учням поміркувати над матеріалом. Це може бути проблемне запитання чи коротке есе (наприклад: Що нового ви дізналися з лекції). Ефективним є створення на уроках асоціативного куща чи, грона, творчих робі, використання «ажурної пилки», «кола ідей» тощо.
ЛІТЕРАТУРНА КАРТА

Учасники поділені на дві групи
1 група:
1) Зображення карти світу;
2) Конверт із зображенням книг, на яких зазначені прізвища авторів, чия творчість вивчалася протягом року.
Завдання 1: поряд із прізвищем автора записати назву твору, що вивчався.
3) 5 чистих зображень книг .
Завдання 2: На цих книгах записати назви творів, прочитаних самостійно (вони можуть належати згаданим авторам або відповідати зазначеним жанрам, видам, темам).
Завдання 3: прикріпити на карті світу зображення книг до країни, звідки родом автор. (Наприклад, В.Скотт – Англія, А. Міцкевич – Польща, Р. Бернс – Шотландія тощо).

2 група:

1) Таке саме зображення карти світу;
2) Конверт із зображенням книг, на яких зазначено не прізвища авторів, а назви творів, що вивчалися протягом року.
Завдання 1: поряд з назвою твору записати прізвище автора.
3) 5 чистих зображень книг .
Завдання 2: На цих книгах записати назви творів, прочитаних самостійно (вони можуть належати

згаданим авторам або відповідати зазначеним жанрам, видам, темам).

Завдання3: пригадати, де відбувалися події, описані в кожному з творів, і прикріпити зображення книги до відповідного зображення країни на карті світу. (Наприклад, „Рамаяна” –Індія, „Айвенго” – Англія, „Тарас Бульба” – Україна тощо).
По завершенні такої роботи, яка спонукає учнів до творчого пошуку, підтверджує їхню читацьку компетентність і засвідчує цілісність предмета, групи обмінюються своїми завданнями і перевіряють правильність їх виконання. При цьому відбувається повне повторення матеріалу, створення нерозривного „ланцюжка довіри” між вчителем і учнями, в яких пробуджується самоповага, інтерес до навчання, бажання самостійно пізнавати світ літератури. Команда, яка швидко і правильно виконала завдання - нагороджується.
ІНТЕРАКТИВНІ ВИДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ активізують розумову діяльність учнів, сприяють зацікавленню предметом, розвивають логіку та критичне мислення
Категорія: Зарубіжна література | Переглядів: 1298 | Додав: nadejda | Теги: Зарубіжна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator