Субота, 18.05.2024, 19:17
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2011 » Листопад » 28 » ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 5
22:41
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ 5


Продовження. Попередні статті див. нижче.
« Якби тварини вміли говорити»

Учням пропонується завдання розповісти про проблеми тварин-літературних персонажів від першої особи.
Наприклад : при вивченні повісті Е. Сетона –Томпсона « Лобо- володар Корумпо» учень звинувачує людей від імені вовка Лобо.


« Лист літературному персонажеві»
Учні повинні написати «цільового листа» літературному персонажеві, в якому підтримати його або , навпаки , засудити його, допомогти порадою , висловити своє ставлення до його вчинків.
Наприклад: при вивченні роману М. Сервантеса « Пригоди Дон Кіхота Ламанчського» учні пишуть листа підтримки Дон Кіхоту ; при вивченні трагедії В.Шекспіра « Гамлет»допомагають розв’язати Гамлету його проблему « Бути чи не бути».
« Допоможи героям»
Вчитель пропонує учням втрутитися в сюжет і допомогти героям в складних ситуаціях, розробити для них план дій.
Наприклад , при вивченні роману Ж.Верна « П’ятнадцятирічний капітан»вчитель задає учням запитання : « Коли , на вашу думку , необхідно втрутитися в сюжет і допомогти героям уникнути помилок ,що призвели до багатьох нещасть»
« Ланцюжок»
Учні по черзі характеризують якогось літературного героя. Кожен промовляє одне речення.

« Колективна розповідь»
Вчитель пропонує учням скласти колективно розповідь на задану тему. Кожен промовляє одне речення , пов’язуючи його з попереднім.
Наприклад, при вивченні теми « Казки» у 5 класі учні складають колективно казку про пригоди героя в фантастичному світі за заданим початком: « Не за синіми морями , не за високими горами , а в нашому мальовничому селі жив хлопчик. І було у нього …»
« Літературний турнір»
Учень викликає до себе іншого учня, ставить якесь запитання за літературним твором. Якщо відповідь правильна , викликаний учень викликає наступного і запитання ставиться йому.
Наприклад, при вивченні теми « Героїчний епос» у 7класі проводиться літературний турнір , який визначає кращого знавця національних героїв різних країн

« Таємнича валіза»
Робота в групах. Учитель пропонує групам вгадати якому літературному героєві належить валіза , називаючи речі , які в ній лежать.
Наприклад, вивчаючи тему « Пригодницькі романи» 6 класі знаходимо кому належать валізи з речами:
компас , карта морів та океанів, підручники по океанографії ( Дік Сенд)
лупа , засушені комахи , окуляри ( кузен Бенедикт )
вирваний зуб, засушений пацюк, огризок яблука, нитки чорні і білі(Том Сойєр )

« Таємничий герой»
Можна застосувати під час проведення підсумкових уроків. Вчитель пропонує учням впізнати літературного героя за його особистими прикметами .
Наприклад, при проведенні залікового заняття з теми «Драматургія 19 ст» учні впізнають героїв за такими характеристиками:
« Вона молода, непогана на вроду дівчина . Одягнена бідно. Потребує послуг дантиста. Заробляє на прожиття, продаючи квіти на вулиці. Має досить прямий, жорсткий характер , вміє відстояти свої інтереси. Розмовляє засміченою і грубою мовою « кокні».У неї є мрія- працювати в магазині квітів.» (Еліза Дулітл з « Пігмаліона» Б. Шоу.)
« Вона – молода , вродлива жінка. Заміжня , має двох дітей. Її палко кохає чоловік , називає її « моя пташечка , мій жайворонок». На перший погляд , вона цілком щаслива жінка , але у неї є таємниця , яку вона ревно оберігає від усіх. « ( Нора з « Лялькового дому « Г.Ібсена )

"Поєднайте серця закоханих»
Робота в групах .Учні отримують картки у вигляді сердечок , на яких написані імена героїв .Завдання – поєднати тих героїв, які за сюжетом творів кохають один одного.
Наприклад, при вивченні теми « Міфи» в 6 класі учні отримують сердечка з такими іменами: Паріс , Озіріс, Ярило, Єлена , Мати Сира Земля , Персефона , Аїд, Яма, Ямі,
Менелай.

« Розподіліть героїв за їх творами»
Робота в групах. Учні отримують картки з іменами героїв різних творів даної теми. Завдання- розподілити героїв за їх творами.
Наприклад: при вивченні теми « Літературні казки» учні розподіляють героїв за їх казками :
Попелюшка, Синя Борода, Пані Метелиця, Принц, лісничий , падчерка, чарівний ключик, кришталевий черевичок, Фея, мачуха, молода дружина та ін.

« Продовж сюжетну лінію»
Вчитель пропонує учням придумати своє продовження сюжетних ліній, пофантазувати , як склалися подальші долі головних та другорядних героїв.
Наприклад, при вивченні повісті М. Гоголя « Тарас Бульба» учні складають розповідь про долю матері після смерті її синів -Остапа та Андрія .
Фантазують , чи стануть в майбутньому Том Сойєр та Гек Фінн розбійниками як вони мріють

«Впізнайте книжку»
Вчитель розповідає про історію створення книжки , цікаві дані про автора та інші подробиці , пропонуючи відгадати її назву.
Наприклад, « Ревізор»М Гоголя:
« Сюжет для цього твору підказав О.Пушкін , в основі його лежить кумедний випадок , що стався з ним водному з провінційних міст. На примєрі був присутній сам цар, який дав таку оцінку : « Всім дісталося , а мені найбільше .»
« Карта подорожі»

Учні на контурних картах наносять шлях подорожі літературних героїв.
Наприклад, шлях подорожі шхуни « Пілігрим» з « П»ятнадцятирічного капітана Ж.Верна ,
дітей капітана Гранта , барона Мюнхаузена та ін.
« Заплутаний лист»
Учитель зачитує лист від автора або літературного героя, в якому допущено ряд помилок або пропущені слова, учні повинні виправити помилки або вставити пропущені слова.
Наприклад, при вивченні роману Ж.Верна « П’ятнадцятирічний капітан» учні вставляють «розмиті водою слова в листі з пляшки , виловленої на березі океану»:
« Ми, члени екіпажу шхуни « Пілігрим» , потерпіли …….. і опинилися на невідомому березі.
Нас у складі екіпажу…… чоловік, капітан - … …. . Під час подорожі у нас зіпсувався …….,
Ми підібрали потерпілих із шхуни «…….» . На невідомому березі ми побачили екзотичних тварин : ……., ……,……. , а також …… . Це наводить на думку , що ми опинились в ……. .»
"Символ твору»
Часто на уроки я прошу учнів приносити кольорові олівці або фломастери та пропоную виконати такі завдання :
намалюйте предмет , який символізував би твір чи був би символом літературного героя.
( троянда – символ казки Г.Андерсена « Снігова королева» ; засушені квіти – символ Соні з « Війна і мир» Л. Толстого)
визначте колір настрою уривка поезії ;
намалюйте ілюстрацію до твору, допустивши помилку в зображуваному та запропонуйте своїм товаришам знайти цю помилку;
створіть діафільм за сюжетом твору( робота в групах).
« Кіносценарій»
На уроках розвитку зв’язного мовлення , розподілившись за групами, складаємо кіносценарій фільмів за вивченими творами або документальних фільмів за життєвим та творчим шляхом письменників. Обираємо режисера, оператора , художника по костюмах,
відомих акторів на головні ролі та ін.; придумуємо назву фільму, країну, де будуть проводитись зйомки .Кожна група представляє свій проект кіносценарію, серед яких обираємо найкращий.
Можна продовжити перелік інтерактивних ігор та прийомів , їх безліч, але потрібно сказати , що всі вони спрямовані на підвищення рівня пізнавальної активності у єдності її компонентів: пізнавальної самостійності, ініціативності, повноти і мобільності знань.
Дані відстеження рівня знань і вмінь учнів із зарубіжної літератури на початок і на кінець навчального року говорять про те, рівень інтелектуального розвитку учнів зріс у середньому на 8 %, високий рівень креативності учнів збільшився на 6 %. Рівень пізнавання в середньому по класах збільшився на 3%, розуміння – на 3 %, застосування та аналізу – на 2%.
Категорія: Зарубіжна література | Переглядів: 2444 | Додав: nadejda | Теги: Зарубіжна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 nadejda  
0
Найпродуктивніші письмові завдання.
$CUT$
1. Скласти запитання для вікторини за біографією автора для ігор „Що? Де? Коли?”, „Щасливий випадок”, „Брейн-ринг”.
2. Нагородити епітетами героїв літературного твору.
3. Дати свої назви розділам книжки.
4. Дібрати епіграф до вивченого твору.
5. Написати коментарі до малюнків діафільму за вивченим твором.
6. Відповісти на запитання літературного диктанту.
7. Виконати завдання за картками.
8. Виправити помилки „деформованого тексту ” літературного твору.
9. Сформулювати ідею твору у вигляді прислів’я.
10. Придумати інший початок або кінцівку твору, дотримуючись авторського стилю.
11. Розповісти про свої пригоди в ролі літературного персонажа.
12. Поділитися своїми враженнями від книжки у формі листа до її автора.
13. Пофантазувати про дитинство героя-дорослого.
14. Написати розповідь про життєвий і творчий шлях письменника від його імені.
15. Придумати виступ від імені літературного героя перед учнями класу.
16. Скласти інсценівку вивченого твору.
17. Написати передмову (післямову)до певної книги.
18. Вигадати монолог від імені персонажа вивченого твору.
19. Скласти кіносценарій за мотивами літературного твору.
20. Скласти запитання для інтерв’ю з літературним героєм.

Для активізації творчої роботи можна використовувати такі типи нестандартних уроків.

урок-конференція урок-кінозйомка
урок-прес- конференція урок-проба на роль
урок- КВК урок-знайомство з автором твору
урок-аукціон урок-інтерв’ю
урок-диспут урок-суд
урок-ярмарка урок-спогад
урок-концерт урок-лабораторна робота
урок-мандри урок-практикум
урок-змагання урок-тренінг

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator