Тема. Ліна Костенко . «Крила». Глибоке духовне наповнення людини
- її
«крилатість, що проявляється
індивідуально.
Мета: усвідомити значимість вірша;
удосконалювати навички виразного читання;
виховувати прагнення до духовного багатства.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, дидактичні мультимедійні матеріали до
вірша
Ліни
Костенко «Крига на Одрі» (автор – О.М.
Авраменко), вірш Кравченко Вікторії, випускниці Ірдинської ЗОШ І-ІІІ ст., «Я хочу полетіти в хмари».
Хід
уроку
І.
Опитування домашнього завдання (3 учні).
1. Виразне читання вірша Ліни Костенко «Крига на Одрі».
2.Питання і завдання:
- Який твір
називається диптихом?
- Зачитати
метафори, пояснити їх роль.
- Які рядки з вірша
найбільше сподобались? Чому?
-Зачитати і
прокоментувати відповідь чайки.
3. Демонстрація мультимедійного матеріалу із посібника « Дидактичні
мультимедійні матеріали». 7 клас. Автор – О.М.
Авраменко.
Завдання:
-
Висловити думку
щодо зображуваного та змісту вірша Ліни Костенко «Крига на Одрі».
-
Зачитати рядки з
поезії, які б відповідали зображуваному на екрані.
ІІ. Повідомлення
теми і мети уроку.
ІІІ. Основний зміст
уроку.
1.Слово вчителя про духовність, окриленість.
Здається ж, люди, все у них людське,
Але душа ще з
дерева не злізна.
Яким чином ці рядки Ліни Костенко стосуються нашої теми?
2. Виразне читання вірша Ліни Костенко «Крила».
3. Робота з текстом вірша:
-Що робить людину окриленою?
(зачитати).
-Які слова
повторюються і чому?
-Доведіть, що
провідна ідея першої частини диптиху( ми
про неї говорили на попередньому уроці)
логічно завершується у другій.
4. Виразне читання поезії учнями (2 учні).
5. Вправа на розвиток творчої уяви « Уявіть себе поетом».
Продовжіть, розвиньте думку
Ліни Костенко про появу «крил» у людини.
6. Диференційоване завдання.
- Вправа « Завершіть речення»
(письмово). Крилатісь – це…
- Скласти римовані рядки із словами «крила – летіла», « віконце – сонце».
ІV. Підсумок уроку.
Звучить вірш випускниці Ірдинської школи
Кравченко Вікторії «Я
хочу полетіти
в хмари».
Я хочу полетіти
в хмари,
Де зорі сплять в
долонях ночі,
Де місяця
незримі чари,
Такі ясні, як
сни дівочі.
Поцілувати хочу
сонце,
Пилинку срібну в
руки взяти,
Відкривши в світ
своє віконце,
Щоб запах неба
відчувати.
Хай янгол
подарує крила,
Такі ясні, як
сонця вії.
Проснеться в
серці волі жила
І промінь
світлої надії.
Я полечу далеко
в гори,
Губами до роси
торкнуся,
Візьму в свої
обійми море ,-
Прекрасне
відчуття, клянуся.!
Я хочу полетіти
в хмари.
Де зорі сплять в
долонях ночі,
Де безнадії
дивні чари,
Такі ясні, як
сни дівочі.
Чи перегукується вірш Кравченко Вікторії з
диптихом Ліни Костенко? Чому?
V. Домашнє завдання.
Вірш Ліни Костенко
«Крила» вивчити напам’ять.
|