Субота, 18.05.2024, 16:20
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2011 » Листопад » 26 » Методична робота
17:32
Методична робота


Важливим напрямком підвищення кваліфікації викладачів, від рівня якої залежить удосконалення навчально-виховного процесу, є методична робота. Саме вона носить безперервний, систематичний характер, тісно пов’язана з проблемами, над якими працює педколектив.

Методична робота дає можливість кожному реально брати участь не тільки в реалізації готових програм підвищення кваліфікації, а й у їх плануванні. Все це допомагає скоротити відстань між готовністю педагогів працювати по-новому й результатами їхньої роботи.
Методична робота в школі будується на досягненнях науки,ППД, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.
У школі діє методичний кабінет, який є ядром і одночасно інформаційно-аналітичний центром навчально-виховної роботи з докладним банком інформації, яка оптимально охоплює дані про діяльність педагогічного та учнівського колективів.
Проблема, над якою працює педколектив школи в 2011-2012 навчальному році:
- „Особистісно орієнтоване навчання та виховання. Створення творчої аури під час здобуття знань”
Провідні науково-методичні проблеми,
над якими працює Ірдинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Створення духу творчості, партнерства, взаємодопомоги та демократизму, оновлення діяльності на основі освоєння новітніх технологій, спрямованих на розвиток дитини
Використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи.
Проблема започаткована у 2010-2011 н.р. і в цьому році робота відповідно буде направлена на вирішення таких пріоритетних завдань:
1.1.Удосконалення змісту, форм і методів навчально-виховного процесу на засадах гуманізації освіти шляхом:
• забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти;
• здійснення постійного моніторингу показників роботи закладів освіти та педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
• створення передумов для: підвищення соціального статусу вчителя, підвищення престижу його професії та соціального статусу;
• зміцнення навчально-матеріальної бази та комп`ютеризації закладу;
• забезпечення належних умов для поступової адаптації учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня, цілеспрямовано скоординувавши дії вчителів, їхній професіоналізм, досвідченість;
• максимального забезпечення учнів загальноосвітніх закладів необхідними підручниками і навчальними посібниками;
• оптимізації системи підготовки педагогічних працівників до своєчасного виявлення, підтримки та створення умов для навчання і розвитку обдарованої молоді, всебічного розвитку юної особистості з максимальним урахуванням її індивідуальних здібностей та обдарувань;
• особистісно-зорієнтованого підходу до навчання і виховання учнів;
• впровадження елементів експерименту та широкого втілення інновацій педагогів щодо творчого розвитку дитини в початковій ланці, рівневої диференціації в середніх класах, профілізації та спеціалізації в старших класах у творчому поєднанні з внутрікласною диференціацією та індивідуалізацією навчання;
• розробки програмового і науково-методичного забезпечення для впровадження комп’ютерно-інформаційних технологій навчання;
• спрямування зусиль на створення умов для набуття кожним учителем умінь та навичок використання сучасних НКК (навчальних комп’ютерних комплексів) у навчальному процесі, тобто на успішну реалізацію державної програми "Інформаційні і комунікаційні технології в освіті і науці”
• оновлення та оснащення навчальних кабінетів.
• посиленої уваги на якісну реалізацію державної програми розвитку і функціонування української мови у сфері освіти;
• забезпечення належних умов для здобуття якісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми, які потребують корекції фізичного і розумового розвитку, їх соціальної адаптації;
• створення власного іміджу кожного навчального закладу;
• створення інноваційного простору в регіоні;
• діяльності інформаційно-методичного Центру як інноваційної форми організації науково-методичної роботи на основі аналітико-діагностичної діяльності.
• розширення сфери творчої співпраці з науковими установами, вищими навчальними закладами Черкащини з метою сприяння творчій та науково-дослідницькій діяльності учнів, педагогів, керівників закладів освіти;
• вивчення, узагальнення, пропаганди та впровадження кращого педагогічного досвіду;
• координації дослідно-експериментальної та інноваційної роботи в закладах освіти;
• оптимального використання прогресивних педагогічних технологій на основі активізації та інтенсифікації навчально-виховного процесу, ефективності управлінської діяльності.
1.2. Удосконалення системи національного виховання учнівської молоді утвердження учнівського самоврядування, учнівських об`єднань як необхідної форми громадянського виховання:
• удосконалення діяльності шкільних дитячих організацій, учнівських товариств, інтелектуальних клубів;
• удосконалення системи позанавчальної діяльності школярів з урахуванням відповідних умов кожного освітнього закладу;
• координація творчої співпраці з позашкільними закладами міста, створення різнопрофільних навчальних програм, відповідно до освітніх потреб старшокласників, зумовлених орієнтацією на майбутню професію.
1.3. Розвиток творчої активності педагогів, підвищення кваліфікаційного та професіонального рівня, компетентності, духовності та відповідальності працівників освіти за результати своєї праці, вироблення системи стимулів для підвищення фахової майстерності педагогів та ефективності їх роботи.

Основні завдання на 2011-2012 навчальний рік:

1. Забезпечити виконання чинного законодавства щодо реалізації прав громадян на повну загальну середню освіту.
2. Спрямувати роботу ради методичного кабінету на забезпечення державного рівня знань з основ наук згідно вимог державних стандартів.
3. Удосконалювати роботу щодо організації профільного навчання.
4. Підвищити ефективність роботи з творчо обдарованими дітьми.
5. Здійснювати пропаганду здорового способу життя.
6. Удосконалювати урок як основну форму навчального процесу: підбирати найбільш ефективні методи і прийоми роботи з огляду на принципи диференціації, індивідуалізації та гуманізації навчання, створювати позитивний мікроклімат уроку.
7. Поліпшити індивідуальну роботу з учнями, які слабо встигають та обдарованими дітьми, забезпечити правовий і соціальний захист дітей.
8. Формувати національну свідомість і громадянську активність на уроках і в позакласній роботі.
9. Удосконалювати форми методичної роботи, домагатися її результативності в навчально-виховному процесі.
10. З огляду на гуманізацію НВП більше уваги приділяти формам індивідуальної роботи, що дають змогу розвивати особистісні психічні якості, зокрема увагу, пам’ять.
11. Спрямувати роботу на розвиток особистості школяра.
З метою якісної та ефективної організації, проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами, в школі організована робота методичної ради:

1. Стеценко Н.І. - голова методичної ради;
2. Вернигор О.О. - заступник директора школи з виховної роботи, керівник методичного об’єднання
класних керівників;
3. Масло С.В. - керівник методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
4. Підпалько А.В. - керівник методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів;
5. Штирка О.О. - керівник методичного об’єднання вчителів
природничо-математичного циклу;
6. Харламова К.Г. - керівник творчої групи вчителів, старший вчитель;
7. Гуржій С.В. - педагог-організатор

Над вирішенням методичної проблеми школи працюють методичні об’єднання вчителів, творчі групи, школа вдосконалення педагогічної майстерності вчителя, школа ППД.
Продовж декількох років методична діяльність у школі будується і проводиться за принципом моніторингу - систематичної аналітико-діагностичної діяльності.
Щороку проводиться 15 предметних декад і тематичних тижнів, де педагоги й учні удосконалюють знання з навчальних дисциплін, представляють свої надбання з різних галузей навчально-виховного процесу.
Усі засідання методичних об’єнань мають відповідну структуру, де обговорюють, проводять, аналізують:
* результати навчально-виховної роботи:
* динаміку зростання (спаду) успішності учнів;
* результати контрольних робіт (державної підсумкової атестації), навички читання;
* діяльність членів методичних комісій щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;
* аналіз стану викладання предметів:
* стан виконання навчальних планів і програм;
* інновація, її ефективність;
* апробація електронних засобів навчального призначення для загальноосвітніх навчальних засобів;
* стан реалізації принципу єдності навчання, виховання і розвитку особистості;
* робота факультативів, наукових товариств, гуртків;
* стан позакласної роботи вчителів з предметів;
* система та результативність підвищення професійного рівня вчителів;
* результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах;
* аналіз роботи за рік та перспективне планування.
Засідання методичних об’єднань проводяться згідно з планом роботи. До засідань готуються педагогічні виставки методичних розробок з даної теми, відкриті уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням.
Бібліотекар школи дбає про науково-методичне забезпечення роботи методичних комісій знайомить учителів з новинками методичної та науково-педагогічної літератури, робить бібліотечно-бібліографічні огляди.
Систематично проводититься внутрішкільна методична робота з питань:
* Самоосвіта педагогічних працівників ;
* Атестація і творчі звіти педагогів :
* Курсова перепідготовка ;
* Семінари-практикуми (районніі та шкільні);
* Випуск методичних інформаційних бюлетнів;
* Індивідуальні та групові консультації для учителів та батьків;
* Участь у роботі предметних декад, панорамі методичних ідей, методичних оперативок;
* Робота з підготовки учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін;
* Поповнення матеріалами інформаційно-аналітичного центру навчально- виховної роботи.
* Поповнення кабінетів методичною та довідковою літературою, розробками уроків, виховних заходів, матеріалами з досвіду роботи учителів;
* Участь учнів та вчителів у конкурсах, тренінгах, конференціях.
У школі постійно працює консультаційний центр з усіх навчальних дисциплін, де колеги-предметники можуть ознайомитись з матеріальною базою, творчими надбаннями, відвідати уроки, отримати компетентну та ділову пораду, консультацію, рекомендацію.
Організовано чітку роботу психолого-педагогічного семінару.
З метою оптимізації керівництва методичною роботою розподіляємо обов’язки так: директор визначає організаційну структуру методичної роботи, добирає керівників методоб'єднання, розглядає й затверджує плани методичних об’єднань, забезпечує участь учителів у курсовій підготовці.
Завуч школи відповідає за планування методичної роботи, організовує й координує роботу всіх методичних ланок школи.
Дирекція школи спрямовує усю методичну роботу на підвищення фазового та освітнього рівня вчителів, вивчення і втілення в практику кращого педагогічного досвіду, збагачення досвіду педагогів школи новими прогресивними технологіями та на постійне вдосконалення навичок самоосвіти.
Як важливий фактор підвищення професійної майстерності педагогів, використовуємо курсову підготовку і атестацію.
Вчителі школи беруть участь ще в такій формі підвищення професійної майстерності як конкурс «Освіта Черкащини».
Всі заходи методичної роботи чітко відображені в річному плані роботи школи.
Категорія: Завуч школи | Переглядів: 657 | Додав: nadejda | Теги: Завуч школи | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator