|
Головна » 2012 » Червень » 15 » Урок - подорож. Володимир Ракшанов. Оповідання "Чумаки, чумаченьки"
21:59 Урок - подорож. Володимир Ракшанов. Оповідання "Чумаки, чумаченьки" |
Тема: Оповідання Володимира Ракшанова « Чумаки, чумаченьки». (Урок - подорож). Мета: розширити знання учнів про творчість В. Ракшанова, актуалізувати знання учнів про історичне минуле нашого народу, виховувати доброту, любов до природи, прищеплювати інтерес до літератури рідного краю. Обладнання: портрет письменника, учнівські ілюстрації, до оповідання, збірки творів письменника.
Ой на горі огонь горить, А в Києві димно Пішли наші чумаченьки, За пилом не видно. Народна пісня.
Хід уроку I. Організаційний момент. II. Оголошення теми та мети уроку. III. Робота з епіграфом. IV. Актуалізація опорних знань. 1. Хто такі чумаки? 2. Що ви про них знаєте? V. Робота з текстом оповідання «Чумаки, чумаченьки». Сьогодні ми будемо мандрувати степами нашої неозорої України. Уявимо себе чумаками. Отже, клас ділимо на групи, так звані валки. Що таке валки? ( З’ясовуємо за словником). Обирається в кожній валці отаман (відповідає за оцінювання). Питання до тексту задає учитель кожній валці по черзі. До першої валки ставляться питання, які стосуються походів чумаків. Друга валка - питання про волів ,що таке мажа, як її зробити. Третя валка - розповідь про побут чумаків. Четверта валка - розповідь про купівлю солі, повернення додому.
Орієнтовані питання до першої валки. 1. Що таке воли? 2. Чому волів не підковували? 3. Як зробити мажу? Зачитати ст. 6-7. 4. Що означає вислів « цоб - цабе?» 5. Чому волами не орали землю?
Питання до другої валки. 1. Як жили чумаки? 2. Яке основне завдання було у чумаків? 3. Що робили чумаки взимку? (Зачитати). 4. Коли починалися очікувані чумаками турботи? 5. Куди їздили чумаки по сіль?
Питання до третьої валки. 1. Як організовувалась валка? 2. Кого обирали отаманом і які його обов’язки ? 3. Що везли продавати у Крим чумаки? 4. Х то за легендою був заступницею чумаків? 5. Назвіть відомі чумацькі шляхи. Питання до четвертої валки. 1. Опишіть шлях чумаків , їх розпорядок дня. 2. Чи нападали на чумацькі валки вороги і як вони оборонялися? ( зачитайте). 3. Довгоочікуване біле золото. Розкажіть про купівлю солі. (ст. 30) Скільки коштує одна мажа солі? 4. Як на Україні зустрічали чумаків? 5. Чому мандрівка в Крим по сіль була тяжкою та небезпечною?
V. Підсумки. Ваші враження від прочитаного оповідання. VI. Творче завдання. Дома учні писали письмову роботу « Якби я був чумаком…». Зачитують роботи вибірково. VII. Демонстрація учнівських малюнків. Захист. VIII. Підсумки. Оцінювання-відгук отаманів про відповіді товаришів. IX. Домашнє завдання. Написати твір - мініатюру «Мої роздуми про минуле України.»
Урок з літератури рідного краю підготувала вчитель української мови та літератури Зборовська Леся Борисівна
|
Категорія: Українська мова та література |
Переглядів: 2150 |
Додав: Lady_Kate
| Рейтинг: 5.0/1 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
| | |