Неділя, 28.04.2024, 12:24
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2012 » Червень » 15 » Урок - подорож. Володимир Ракшанов. Оповідання "Чумаки, чумаченьки"
21:59
Урок - подорож. Володимир Ракшанов. Оповідання "Чумаки, чумаченьки"

Тема: Оповідання Володимира Ракшанова « Чумаки, чумаченьки». (Урок - подорож).
Мета: розширити знання учнів про творчість В. Ракшанова, актуалізувати знання учнів про історичне минуле нашого народу, виховувати доброту, любов до природи, прищеплювати інтерес до літератури рідного краю.
Обладнання: портрет письменника, учнівські ілюстрації, до оповідання, збірки творів письменника.

Ой на горі огонь горить,
А в Києві димно
Пішли наші чумаченьки,
За пилом не видно.
Народна пісня.

Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Оголошення теми та мети уроку.
III. Робота з епіграфом.
IV. Актуалізація опорних знань.
1. Хто такі чумаки?
2. Що ви про них знаєте?
V. Робота з текстом оповідання «Чумаки, чумаченьки».
Сьогодні ми будемо мандрувати степами нашої неозорої України. Уявимо себе чумаками.
Отже, клас ділимо на групи, так звані валки. Що таке валки? ( З’ясовуємо за словником).
Обирається в кожній валці отаман (відповідає за оцінювання).
Питання до тексту задає учитель кожній валці по черзі.
До першої валки ставляться питання, які стосуються походів чумаків.
Друга валка - питання про волів ,що таке мажа, як її зробити.
Третя валка - розповідь про побут чумаків.
Четверта валка - розповідь про купівлю солі, повернення додому.

Орієнтовані питання до першої валки.
1. Що таке воли?
2. Чому волів не підковували?
3. Як зробити мажу? Зачитати ст. 6-7.
4. Що означає вислів « цоб - цабе?»
5. Чому волами не орали землю?

Питання до другої валки.
1. Як жили чумаки?
2. Яке основне завдання було у чумаків?
3. Що робили чумаки взимку? (Зачитати).
4. Коли починалися очікувані чумаками турботи?
5. Куди їздили чумаки по сіль?


Питання до третьої валки.
1. Як організовувалась валка?
2. Кого обирали отаманом і які його обов’язки ?
3. Що везли продавати у Крим чумаки?
4. Х то за легендою був заступницею чумаків?
5. Назвіть відомі чумацькі шляхи.
Питання до четвертої валки.
1. Опишіть шлях чумаків , їх розпорядок дня.
2. Чи нападали на чумацькі валки вороги і як вони оборонялися? ( зачитайте).
3. Довгоочікуване біле золото. Розкажіть про купівлю солі. (ст. 30)
Скільки коштує одна мажа солі?
4. Як на Україні зустрічали чумаків?
5. Чому мандрівка в Крим по сіль була тяжкою та небезпечною?

V. Підсумки. Ваші враження від прочитаного оповідання.
VI. Творче завдання. Дома учні писали письмову роботу « Якби я був чумаком…». Зачитують роботи вибірково.
VII. Демонстрація учнівських малюнків. Захист.
VIII. Підсумки. Оцінювання-відгук отаманів про відповіді товаришів.
IX. Домашнє завдання. Написати твір - мініатюру «Мої роздуми про минуле України.»

Урок з літератури рідного краю підготувала вчитель української мови та літератури Зборовська Леся Борисівна
Категорія: Українська мова та література | Переглядів: 2150 | Додав: Lady_Kate | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator