Неділя, 28.04.2024, 06:59
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2012 » Червень » 16 » Б. Харчук "Діана" 5 клас
22:04
Б. Харчук "Діана" 5 клас
Тема: Борис Харчук . Повість «Діана»
Мета: увести учнів у неповторний світ творів Б. Харчука, розвивати логічне мислення, виховувати доброту, благородство, любов до природи та бережне ставлення до неї.
Обладнання: портрет письменника, збірка прозових творів «Горіхове чудо», учнівські малюнки до твору.

Хід уроку

Краще мати в грудях
шматочок людського
серця, ніж холодний
камінь.
В. Короленко.
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
Робота в парах. Рольова гра. «Інтерв’ю письменника».
Клас ділиться на пари.. Один учень виконує роль кореспондента, а інший - Б. Харчука. Преставники творчої групи «кореспондентів» ставлять запитання з біографії та творчого шляху Б. Харчука (див. питання в підручнику, наприклад:
1.Де народився Б. Харчук? Що ви дізналися про його сім’ю?
2.Розкажіть про дитячі та юнацькі роки письменника?
3.Де працював письменник після закінчення Полтавського педінституту?
4. Як зустріла критика перші публікації Бориса Харчука?
5. Перелічіть відомі вам твори письменника. Які твори для дітей та підлітків він написав?

«Кореспонденти» оцінюють відповіді респондентів.

III. Оголошення теми, мати та епіграфа уроку.
Вступне слово вчителя.
Не помилюся, коли скажу, що твір, який ви прочитали,
зворушив струни вашого серця. Ніхто з вас не залишився байдужим.
Отже, сьогодні ми з вами помандруємо в світ дитячої душі, у світ взаємостосунків між людьми та братами меншими - тваринами.
Оголошення епіграфа, розкриття його теми.
Робота з текстом.
1. Визначте жанр твору.
2. Назвіть жанр твору.
3. Де проходять події, зображені в творі.
4. Розкажіть про перше знайомство Марти з цуценям.
5. Ваші враження від цього знайомства.
6. Коли і як зав’язалася дружба між Мартою та Діаною? Посилайтесь на текст.
7. Чи міг собака розпізнавати добро і зло в людях? (дядько Петрусь, Котько, Михалко). Доведіть.
8. Чи могла бабуся назавжди залишити у себе Діану? Чому не зробила це? Що про це говорить автор? Зачитайте.
9. Хто винен в смерті Діани?
10. Як, на вашу думку, сприйняла Марта звістку про смерть собаки?
11. Чи змогла дружба з собакою змінити характер Марти і ставлення її до природи та всього живого?
12. Розкажіть про ваші враження від прочитаної повісті.
13. Визначте тему, ідею, композицію твору.
IV. Підсумки.
Автор любив природу. Тонко відчував її. Вмів розділити добро та зло.
Цінував у людях відданість, співпереживання за долю інших.
Борис Харчук вважав, що людина – істота вільна. Те, що вона здійснює добрі або погані вчинки, у більшості випадків результат її власного вибору. Від неї самої залежить, яким він буде. Для того, щоб цей вибір був гідним, правильним і про нього не довелося жалкувати, необхідно замислюватись, чи відповідає те, що ви збираєтесь зробити, існуючим моральним прописам. Ці правила складалися століттями й увібрали народну мудрість і релігійні настанови. Вони формувалися з метою допомогти людям жити разом, не завдаючи шкоди одне одному. Зокрема, Біблія, священна книга християн, містить таку настанову: «Поводься з іншими так, як хотів би, щоб поводилися з тобою».

V. Оцінювання.
1. Картки взаємооцінювання.
2. Усні відповіді.

VI. Домашнє завдання. Написати твір - мініатюру «Мій чотириногий друг».

Урок позакласного читання підготувала вчитель української мови та літератури Зборовська Леся Борисівна
Категорія: Українська мова та література | Переглядів: 8824 | Додав: Lady_Kate | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator