Субота, 27.04.2024, 22:43
Вітаю Вас Гость | RSS

Персональний сайт Стеценко Н.І.

Наш чат
200
Форма входу

Пошук

Головна » 2012 » Червень » 16 » І. Франко. патріотична лірика. 10 клас
22:10
І. Франко. патріотична лірика. 10 клас
Тема: Загальний огляд літературної спадщини Івана Франка.
Патріотична лірика.

Мета: ознайомити учнів із поетичною спадщиною Івана Франка; розкрити багато проблемність мотивів його патріотичної лірики; розвивати навички ідейно – художнього аналізу ліричних творів; закріпити вивчене про патріотичну лірику; виховувати патріотичні почуття.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до його творів, аудіозаписи поезій, презентація творчості.

Епіграф: « Я син народа,
Що вгору йде, хоч був запертий в льох»
І. Франко

Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
- Розкрийте умови становлення таланту Івана Франка та визначте його місце в літературному процесі кінця ХІХ – початку ХХ століття.
- Чому І. Франка називають класиком, видатним українським письменником?
- Що найбільше запам’яталося з біографії письменника?
- Пригадайте види лірики.
- Що таке композиція твору?
- Що називається мотивом поезії?
- Охарактеризуйте художні засоби лірики: анафору, алітерацію, епітети, риторичні фігури, паралелізм.

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя.
Віддаючи належне всім граням Франкового таланту, можна зазначити: як митець він у першу чергу - поет. Поезіями розпочав свою творчість, ними й закінчив її. Саме в поезії І.Франко найяскравіше самовиразився як художник, мислитель, учитель, трибун і людська особистість, якій властива повна гама почуттів: і надія, і зневіра, і любов, і ненависть.
Лірика І. Франка вражає тематичним і жанровим розмаїттям – громадсько – політична, філософська, інтимна й національно – патріотична. Це окраса української поезії, що належить до найвищих її досягнень у другій половині ХХ ст..
За своє життя І. Франко видав такі поетичні збірки:
- « Баляди і розкази» (1876);
- « З вершин і низин» (1887 і 1893);
- «Зів’яле листя» (1896);
- «Мій Ізмарагд» (1898);
- «Із днів журби» (1900);
- « Semper tiro» (1906);
- «Давнє і нове» (1911);
- «Із літ моєї молодості» (1914)
У ці збірки, крім сотень віршів, входять поеми «Панські жарти», «Смерть Каїна», «Іван Вишенський», «Страшний суд» та інші. В окремому томі вміщені поеми «Мойсей», «Рубач», «Похорон», «Пригоди Дон - Кіхота», «Коваль Бассім ». Є ще цілий том поезій, що не увійшли в збірки, а також кілька томів переспівів та перекладів з поезій іншомовних країн. Але ще не всі поетичні твори І. Франка надруковані, навіть не всі знайдені та зібрані. Нові твори знаходяться майже щороку. Нещодавно на шпальтах петербурзького журналу «Вестник Европы» було виявлено близько шестисот невідомих досі поезій І. Франка.
(Мультимедійна презентація творчості І.Франка)



1.Виразне читання вірша «Гімн», прослуховування аудіо запису (музика М. Лисенка).
Ідейно – художній аналіз поезії.
 До якого виду лірики належить ця поезія?
 Що вкладає письменник в поняття «революціонер»? Чому він вічний?
 Чому автор ставить в один ряд із духом і волею науку й думку?
 Визначте основний мотив поезій.
 Знайдіть у тексті поезій художні засоби. Яку роль вони виконують?
 Яким розміром написано поезію?

2. Виразне читання вірша «Гримить! Благодатна пора наступає».
(Перед аналізом поезії 1- групі було завдання: - пригадати, що таке веснянки, чим відрізняються фольклорні веснянки від літературно – поетичних; 2 – :з’ясувати, чому поети часто звертаються до цього жанру. 3- - визначити основні мотиви, алегоричність образів природи.)
Ідейно – художній аналіз поезії.
 До якого виду поезій належить поезія?
 Яка композиція поезії?
 Визначте художні засоби і роль, яку вони виконують.

3. ( Виступ учня,заздалегідь підготовлений, про те, що І. Франко був першим майстром сонета в українській літературі ).

На мультимедійну дошку спроектовано репродукцію картини Рафаеля Санті «Сікстинська мадонна».


4. Виразне читання сонету «Сікстинська мадонна».
Ідейно – художній аналіз поезії.
 Для чого служать два риторичні запитання в першій строфі цього сонета?
 Чому Франко говорить, що схиляється перед Пречистою Дівою?
 Якими словами підкреслена цінність шедевра Рафаеля?
 Визначте елементи композиції сонета в «Сікстинській мадонні».

5. Евристична бесіда.
 У чому проявляється патріотизм І. Франка?
 У чому полягають особливості патріотичної лірики поета?
 У чому особливість Франкових сонетів?

V. Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон»
Продовжити речення:
 « І. Франко для мене постав як…»
 « Мене вразило (запам’яталося)…»
 « Я здивований (здивована) тим, що…»

VІ. Метод «Прес»
Пояснити епіграф до уроку.

VІІ. Домашнє завдання. (Диференційовано)
1. Підготувати тестові завдання по творчості І. Франка. («10-12»)
2. Ідейно – художній аналіз поезії «Розвивайся ти, високий дубе». ( «7- 9»)
3. Написати твір - мініатюру на тему: «Чи подобаються сонети І. Франка?
Чому? ( «4-6»).

Урок підготувала вчитель української мови та літератури Зборовська Леся Борисівна
Категорія: Українська мова та література | Переглядів: 6335 | Додав: Lady_Kate | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Добавити
Погода час
GISMETEO: Погода по г.Черкассы
Статистика
Поспілкуємось?
Ваша ІР адреса

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz



glitter link generator